تولید محتوا برای یوتیوب
باشگاه محتوا ایده تولید محتوا یوتیوب 20 ایده ناب برای محتوای یوتیوب باشگاه محتوا
این کانال بیش از 19 میلیون مشترک دارد و ویدیوهای آن میلیونها بار تماشا شده است. یوتیوب ماهانه بیش از ۲.۷ میلیارد کاربر فعال دارد و روزانه حدود ۷۰ میلیارد ویدئوی Shorts در این پلتفرم مشاهده میشود. این آمار نشاندهنده فرصتهای بینظیری برای افرادی است که قصد دارند محتوای خود را در یوتیوب منتشر کنند. زومکد مرکز آموزش دیجیتال مارکتینگ میباشد، به مدیران کمک میکند کسب و کارشان را سریع تر رشد بدهند. آموزش مهارتهای مختلف کامپیوتری، مثل فتوشاپ، ورد، اکسل و… میتواند برای مخاطبان شما مفید و کاربردی باشد. ایده یوتیوب شما میتواند آموزش فتوشاپ برای عکاسان، آموزش اکسل برای حسابداران، و یا آموزش مهارتهای کامپیوتری برای مبتدیان باشد.
اگر یک متخصص ورزشی هستید یک سری فیلم آموزشی از مبتدی، متوسط و پیشرفته درست کنید و آن را با مخاطبان خود در یوتیوب به اشتراک بگذارید. بسیاری از مخاطبان یوتیوب میگویند فیلمهای آموزشی یوتیوب در هیچ شبکه دیگری نظیر ندارد. اگر به کارهای زیبایی و آرایش علاقه دارید میتوانید در این زمینه فیلمهای کوتاه و سریع بسازید. انواع ایده برای آرایش مو، صورت و مراقبت از پوست را در قالب ویدئوی کوتاه با مخاطب به اشتراک بگذارید. هر ترفند یا کار خلاقانهای که بلد هستید میتوانید موضع ویدئو باشد. یک آموزش ساده از نرمافزار یا آموزش تا کردن لباسهای در کمد ایده خوبی برای یوتیوب است.
تقریبا هر روز یک چالش جدید در شبکههای اجتماعی مختلف مانند تیکتاک ظهور پیدا میکند و محبوب میشود. با مشارکت در این چالشها میتوانید ویدیوهایی بسازید که شانس بسیار بالایی برای سوار شدن روی امواج و افزایش سابسکرایب کانال دارند. تا اینجا، تولید محتوا در یوتیوب را بررسی کردیم اما به روشهای بدون چهره اشارهای نکردیم. هرچه بیشتر با مخاطبان تعامل داشته و به آنها توجه کنید، حس همدلی و عضویت در یک گروه خودمانی را بیشتر در آنها تقویت میکنید. آنها را تشویق کنید بعد از تماشای ویدیو نظراتشان را به اشتراک بگذارند، به دیدگاههای آنها پاسخ دهید و حتی برای تشویق بیننده به مشارکت فعالانه در کانال، پاداشها و جوایزی را در نظر بگیرید. میتوانید از مخاطبان بخواهید در کانال سابسکرایب کنند، ویدیوهای شما را لایک کرده و برای دیگران بفرستند.
ارزش بسیار زیادی برای مخاطبان شما فراهم می کند و همچنین به شما کمک می کند تا تعداد تعامل خود را افزایش دهید. همچنین می توانید با سایر مسافران همکاری کنید یا محتوای سفر خود را در یوتیوب YouTube ایجاد کنید. اگر محصولاتی دارید که میخواهید بفروشید، از آنها در طول ویدیوهای سفر خود استفاده کنید تا بیننده را آگاه کنید. این به شما کمک می کند تا مخاطبان علاقه مند به آشپزی و مشتریان بالقوه خود را جذب کنید. همچنین میتوانید در پایان ویدیوهای خود مقداری CTA را وارد کنید تا به همه مواد یا ابزارهایی که برای تهیه یک غذای خاص استفاده کردهاید نگاه کنید. حالا که اهداف، مخاطبان و رقبای خود را میشناسید، وقت آن است که برنامه محتوایی خود را ایجاد کنید.
اگر هنرمند هستید، میتوانید هنر خود را برای مخاطبین به نمایش بگذارید. عکاسی، نقاشی و نوازندگی همگی هنرهایی هستند که برای مخاطبان جذاب و دوستداشتنی هستند. با ساخت یک ویدئو به مخاطبان کانال خود در یوتیوب نشان دهید چطور عکاسی یا نقاشی میکنید. برخلاف برنامههای دیگه، یوتیوب الان کلی مخاطب فعال داره؛ چه افرادی که محتوا تولید میکنن و چه کاربرای عادی. همونطور که قبلاً گفتیم، تعداد کاربرا و بازدیدکنندههای ویدیوهای یوتیوب خیلی زیاده. یکی دیگر از روشهای جذب مخاطب، انتخاب عنوانهای جذاب و مرتبط برای ویدیوهای خود هست.
اینها برخی از بهترین ایدهها برای کانال یوتیوب هستند که میتوانند در سال 2024 برای شما معجزه کنند. شاید اگر به پهپادها علاقه نداشته باشید به این موضوع فکر نکنید، اما این یک موضوع عظیم و رو به رشد است. تنها مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید این است که اگر می خواهید بدون نشان دادن چهره خود به این موضوع بپردازید، زاویه دید شما محدود خواهد بود. اما فیلم برداری با پهپاد یا بررسی پهپادها می تواند یک گزینه باشد. من عاشق موضوع توسعه شخصی هستم و کانال هایی مانند Improvement Pill یا Better Than Yesterday در حال حاضر در این زمینه بسیار موفق هستند.
سارا حقیقت در چنل خود علاوه بر اینکه درباره مهاجرت و زندگیاش در آمریکا تجربیاتی را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارد، لحظاتی از زندگی روزمره خود را نیز ثبت میکند. این محتوا هم میتواند برای مخاطب سرگرم کننده باشد و هم اطلاعات او را راجب زندگی در کشوری دیگر افزایش دهد. چنل سارا هم اکنون 40 هزار دنبال کننده دارد و درآمد تخمینی او 1302 تا 2170 دلار میباشد. یکی از دلایل علاقه زیاد کاربران و رشد چشمگیر یوتیوب، محتوای ویدیویی است. محتوای ویدیویی علاوه بر جذابیت، قابلیت انتقال حجم بیشتر از اطلاعات را به شکل موثرتر دارد. ویدیو تمام امتیازات متن، صدا، تصویر و اینفوگرافیک را یکجا داراست.
آموزش استفاده از محصولات، رویداد «event» های بزرگ کاری و رضایت مشتری، مشاوره تجاری و رموز موفقیت خود را میتوانید در قالب ویدیو بگنجانید. ابتدا آیکونهای اضافی را از دسکتاپ پاک کنید، برنامههای غیر ضروری را ببندید. لازم است از قبل با نرم افزار تمرین کرده باشید تا تسلط کافی داشته باشید. با کمی مکث ادامه دهید، در پایان میتوانید اشتباهات را ویرایش نمایید. قبل از شروع به ساخت حساب کاربری اینستاگرام، توجه داشته باشید که اینستاگرام برای محتوای لحظهای در نظر گرفته شده... به این موضوع توجه کنید که نمی توانید تمام ولاگ ها را یکجا فیلم برداری کنید و به دلیل ماهیت آن باید در هفته و به روز ساخته شوند.
این ایده برای یوتیوب میتواند بهترین مورد برای چنین کارشناسانی باشد. نکاتی درباره نحوه تصمیمگیری، نحوه تحقیق و بازاریابی یک سرمایهگذاری جدید و دیگر اطلاعات در این زمینه را ارائه دهید. به مخاطبان آموزش دهید چگونه در سفرها دوستدار محیطزیست باشند و به طبیعت آسیبی نرسانند. کاهش کربن تولید در طول سفر با انتخاب وسایل نقلیه سبز و مناسب یکی از این ایدهها برای تولید محتوا در یوتیوب است. نقد فیلم، کتاب و برنامههای تلویزیون برای افرادی که به این موضوعات علاقه دارند جذاب است. مخاطبان قبل از خرید کتاب یا دیدن فیلم در سینما به دنبال نقدها و نظرات در مورد آنها هستند.
ASMR مخفف Autonomic Sensory Meridian Response بوده و به مخاطبان کمک میکند در حالت آرامش قرار بگیرند. شما میتوانید با ساخت موسیقیهای مشهور جهانی مخاطبان زیادی برای خود جلب کنید. با نواختن موسیقی و حتی خواندن آهنگهای معروف مخاطبان شما سرگرم میشوند. اگر در زمینه موسیقی استعداد دارید قطعههای خود را بسازید و از طریق یوتیوب به جهان نشان دهید. اکثر مردم دوست دارند به رختکن تیمهای محبوب خود بروند و نحوه تمرین آنها را ببینند. به پشتصحنه تیمهای ورزشی محبوب یا محلی بروید و برای مخاطبان خود ویدئو بسازید.
این ویدئو میتواند در مورد ساخت صنایعدستی، کاردستی یا هر شیء دیگری باشد. این کار باعث میشود کاربران با شما و محتوای کانال شما در یوتیوب بیشتر آشنا شوند. از مخاطبان بخواهید سؤالات خود را مطرح کنند و شما در قالب یک ویدئو به آنها پاسخ دهید. بعدش، یه برنامهریزی دقیق برای ویدیوها و انتشارشون داشته باشید.مخاطب هدفتونم خوب بشناسید و بدون برای چه کسایی دارید محتوا میسازید. در نهایت هم، با مخاطبات در ارتباط باشید، به نظرات و سوالاتشون جواب بدید تا تعامل خوبی بینتون ایجاد بشه. داشتن یه تقویم محتوایی میتونه بهت کمک کنه تا برنامهریزی دقیقتری برای بارگذاری ویدیوها داشته باشید.
مثلاً میتوانید سایت فروشگاهی بسازید، محصولات خود را در ویدیو تبلیغ کنید و داخل کپشن، لینکی برای خرید قرار دهید. با برنامهریزی و پشتکار رسیدن به درآمد، از 6 ماه تا 1 سال طول میکشد تا به شروط یوتیوب برسید. پیشنهاد میکنیم از مقاله بهترین راههای افزایش بازدید یوتیوب ما استفاده کنید. زمانی که ایده مناسب ویدیو بدون چهره خود را پیدا کردید، باید سراغ متن آن بروید. در این زمینه، میتوانید از چتبات هوش مصنوعی محبوب ChatGPT کمک بگیرید.
بنابراین در اول راه باید به خودتان اجازه بدهید که همهچیزتمام نباشید. اگر چیزی بلدید، حالا بهترین زمان است که از آن برای تولید محتوا در یوتیوب استفاده کنید. اگر به محیط زیست و سلامت زمین علاقه دارید، حتما از استفاده مجدد از اقلام بازیافتی لذت میبرید. به طور مثال میتوانید با تبدیل کردن یک جعبه کفش به خانه پرنده، در یوتیوب تولید محتوا کنید. در مرحله دوم باید توجه داشته باشید قوانین مانی تایز شدن یوتیوب را رعایت کنید و از تولید محتواهای خشن و غیر آموزشی در کانال خود، خودداری کنید.
این نظم و پیشبینیپذیری باعث میشود مخاطبان وفادارتری پیدا کنید.کیفیت ویدیوها یکی دیگر از مهمترین عوامل جذب مخاطب است. حتی اگر تجهیزات حرفهای و دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب در اختیار ندارید، با رعایت چند نکته ساده میتوانید ویدیوهای باکیفیتی تولید کنید. از نور طبیعی یا لامپهای نرم برای روشن کردن فضای فیلمبرداری استفاده کنید تا تصویر شما واضح و جذاب باشد. صدای واضح و بدون نویز از دیگر عوامل تاثیرگذار است؛ بنابراین اگر میکروفون حرفهای ندارید، سعی کنید محیطی آرام برای ضبط انتخاب کنید. از نرمافزارهای ساده و کاربردی برای برش، افزودن موسیقی و افکتهای جذاب استفاده کنید تا ویدیوی شما حرفهایتر به نظر برسد. در این زمان باید توجه مخاطب را جلب کنید و او را به ادامه تماشا ترغیب کنید.
ابزارهایی مانند یوتیوب استودیو، همراهی قدرتمند برای مدیریت بهتر کانال و دستیابی به اهداف شما هستند. اگر بیش از ۲۵ سال سن داشته باشید زمان رونق وبلاگها را به خاطر دارید. صفحاتی که در آن کاربران درباره موضوعات روزمره صحبت میکردند و بعضیها هم مخاطبان پر و پا قرصی برای خود دست و پا کرده بودند. ولاگ تقریبا نسخه ویدیویی وبلاگ است و میتوانید در آن درباره رویدادهای روزمره، علائق و افکارتان صحبت کنید. اگر کسب و کار خاصی را اداره میکنید، گزارش زندگی روزمره شما میتواند برای مخاطب جذاب باشد.
تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب استودیو میتوانند ویدئوهای خود را ویرایش کنند و با اضافهکردن تامبنیلهایی جذاب تعداد دنبالکنندههای خود را افزایش دهند. شروع فعالیت در یوتیوب با همه سختیها و چالشهایی که در پیش دارد؛ همچنان یکی از جذابترین کارهایی است که میتوانید برای آینده خود انجام دهید. فعالیت خود را با یک گوشی ساده آغاز کنید؛ مطمئن باشید درآمدهای اولیه شما برای خرید تجهیزات مناسب کافی است. حالا که بیشتر با تولید محتوای بدون چهره و برخی ایدههای آن آشنا شدیم، میخواهیم چند ابزار هوش مصنوعی را به معرفی کنیم. این ابزارها به شیوههای مختلفی میتوانند در این مسیر کمکتان کنند.
اگر میخواهید برندی ایجاد کنید و هرازگاهی محصولات جدیدی را عرضه میکنید، میتوانید یک ویدیوی جعبهگشایی را در تقویم محتوای خود قرار دهید. امروزه، مردم میخواهند هر محصولی را برای خرید، از غذا گرفته تا پوشاک، بررسی کنند. در اینجا نمونهای از یک هنرمند آرایش محبوب YouTube NikkieTutorials است، میتوانید ایده خلاقانهای درباره ترکیب محتوای پرطرفدار و همیشه سبز او در کانال دریافت کنید. او بیش از 13 میلیون مشترک دارد و ارزش زیادی برای مخاطبان خود فراهم می کند. اگر مخاطب را از جنبه های مختلف صنعت خود آگاه می کنید، پس داشتن یک کانال آموزشی انتخاب ایده آلی است.
در سال 2006، یوتیوب توسط گوگل با مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری شد. این خرید یکی از مهمترین معاملات فناوری در تاریخ به شمار میرود و باعث شد یوتیوب تحت مالکیت و مدیریت شرکت آلفابت (Alphabet Inc)، شرکت مادر گوگل، قرار بگیرد. رژیمی را پیشنهاد دهید که برای ورزشکاران بسیار مناسب و محبوب است. اگر بهتازگی وزن کم کردهاید، تجربه خود را در این خصوص به اشتراک بگذارید. شما میتوانید با گمانهزنیها یک میزگرد داغ برای کاربران خود تشکیل دهید.
انتشار ویدیو یکی از سریعترین راهها برای معرفی برندتان به مخاطبان جهانی هست. ویدیوهایی که دارای تصاویر جذاب و معنادار هستن، توجه بیشتری رو جلب میکنن و تاثیر بیشتری دارن. دیده شدن کانال شما در پلتفرمی که در آن ۵۰۰ ساعت محتوای ویدیویی در هر دقیقه آپلود می شود، نیازمند مهارت، تلاش و سخت کار کردن است. برای تولید محتوای مناسب برای یوتیوب شما باید یوتیوب را نه به عنوان وبلاگ شخصی خود بلکه به عنوان یک موتور جستجوی بزرگ و پربازدید در نظر بگیرید. این ایده تولید محتوای یوتیوب، باعث میشود کارهایی را که روزانه انجام میدهید و احساس میکنید که باعث بهتر شدن زندگی شما شدهاند را به بینندگان هم نشان دهید.
کانال میکاپ حول محور آموزش ترفندهای زیبایی، معرفی لوازم آرایشی و روشهای مراقبت از پوست میچرخد. میتوانید انواع مختلف آرایش شامل میکاپ روزمره، مهمانی خودمانی، مراسمهای خاص و سبکهای خاص مثل عربی، اروپایی و آفریقایی را به ببیندگان آموزش دهید. داستانها و نقلقولهای الهامبخش را در قالب ویدئو برای یوتیوب (بدون چهره) بسازید. داستانهایی از افرادی که بر مشکلات خود غلبه کردهاند و نقلقولهایی از افراد مشهور میتواند در کنار هم ویدئوی انگیزشی بسازند. این ویدئو برای نشاطبخشی و انگیزه دادن به افراد بسیار مناسب است.
در این سایت میتوان ویدئوهای آپلود شده را با دیگران و در سراسر جهان به اشتراک گذاشت و ویدئوها را به صورت آنلاین تماشا کرد. یوتیوب اکنون یکی از محبوبترین سایتهایی است که تمام دنیا از آن استفاده میکنند و حتی از طریق آن میتوان درآمد کسب خواهند کرد. بوتیوب این قابلیت را دارد که به عنوان یک کاربر شما را سرگرم کند و با توجه به سلیقههای شما، بهترین ویدئوها را نشان دهد. بله درست است که تبلیغات یوتیوب به صورت رایگان ارائه نمی شود اما منظور ما اینجا تبلیغات اصطلاحا دهان به دهان از طریق اشتراک گذاری محتوا است. ازجمله مواردی که میتواند در سریعتر انجام شدن فرایندمانی تایز شدن شما کمک کند، میزان اشتراکها بعد از نمایش یک ویدئو از طریق یک مخاطب به افراد دیگر نیز میتواند مهم باشد.
او به طور متوسط ماهانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار از کانال یوتیوبی خودش درآمد کسب میکند. این شرکتها از انتقال درآمد یوتیوبرها گرفته تا حمایت تولیدکننده محتوا در برابر استفاده غیرمجاز را ارائه میدهند تا یوتیوبرها با خیال راحت به تولید محتوا بپردازند. شرکت های واسطه یوتیوب با مشاوره و آموزش در تولید محتوا و انجام تبلیغات در یوتیوب و سایر پلتفرمهای گوگل به افزایش درآمد شما بهعنوان تولیدکننده محتوا کمک میکنند. در این بخش میتوانید متوجه شوید که مخاطب در کدام از قسمتهای ویدئو تماشا را قطع کرده است. برای افزایش نرخ تعامل مخاطبان استفاده از کارتها و اند اسکرینها انتخاب هوشمندانهای است. کار با یوتیوب استودیو، ترفندهای جالبی برای ایجاد کانال حرفهای در اختیار شما قرار میدهد.
هنگامی که متن شما آماده است و تجهیزات کاملی هم دارید وقت آن رسیده است که ویدئو خود را ضبط کنید. برای این کار نیاز است که یک پس زمینه عالی داشته باشید و در محیطی ویدئوی خود را ضبط کنید که هیچ سر و صدای اضافی وجود نداشته باشد تا گوش بیننده را اذیت کند. در این سبک ویدیوها، به مردم اجازه میدهید تا بدانند شما در طول روز با چه مسائلی دستوپنجه نرم میکنید. این سبک ویدیوها باعث میشوند تا بینندگان، شما را بیشتر درک کنند و با شما ارتباط بهتری بگیرند. نبرد همگامسازی با لب یا “Lip Syncing” یک چالش مرتبط با موسیقی است.
با آموزش ترفندهای کاربردی و معرفی ابزارهای مناسب، به مخاطبان خود کمک کنید تا در زمان خود صرفهجویی کنند و کارهایشان را با کیفیت بهتری انجام دهند. TheFigCo به کسب و کارها کمک می کند حضور آنلاین خود را تقویت کنند. در اینجا می توانید آنها را با مطالبی در مورد نحوه ساخت بنر YouTube پیدا کنید. به افرادی که با این جنبه از بازاریابی دیجیتال دست و پنجه نرم می کنند، کمک می کند. با این حال، آنها حامیان گیمر برتر Ninja هستند، و این ویدیویی است که هر دو برای آن همکاری کردند. تعداد زیادی گیمر وجود دارند که به صورت زنده پخش می شوند و محتوای سرگرم کننده برای مخاطبان خود ایجاد می کنند.
آموزش کد نویسی یا اصول اولیه آشپزی، میتواند بهترین ایده برای یوتیوب باشد. ساخت یک دوره آموزشی با موضوع خاص یک ایده جالب برای تولید محتوا یوتیوب است. بهعنوانمثال طراحی یک وبسایت در یک سایت یا پخت کیک در سی دقیقه میتواند موضوع آن باشد. این ویدئو برای مخاطبان سرگرمکننده است و اگر از پس چالش بربیایید برای بینندگان جالب و سرگرمکننده است. گذاشتن ویدیو از روزمرگیها میتونه یکی از بهترین راههای تولید محتوا برای یوتیوب باشه، چون افراد با سلیقههای مختلف ازش خوششون میاد و محدود به یک گروه خاص هم نیست. اگه زندگی پرهیجان و شلوغی دارید، میتونید ولاگ ضبط کنید و از این راه درآمد هم داشته باشید.
اگرچه مورد قضاوت قرارگرفتن دلهره آور است، اما به تدریج به یک روند عادی تبدیل خواهد شد. اهداف خود را برای اینستاگرام تنظیم کنید مخاطبان هدف اینستاگرام خود را تعیین نمایید یک تحلیل رقابتی انجام دهید یک... با متخصصی در حوزه خود یا یکی از دوستان مصاحبه کنید و به گفتگو راجع به سناریوهای مختلف در زندگی مشغول شوید. برای مثال ترجیح میدادید ثروتمند و افسرده بودید یا بیپول و خوشحال؟ سوالات این چنینی طرح کنید و گفتگوهایی کوتاه پیرامون آنها داشته باشید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
می توانید یک گیمر محبوب را به کانال خود دعوت کنید و یک استریم بازی محبوب از جمله محصول خود انجام دهید. محتوای شما باید جذاب، آموزنده و سرگرمکننده باشد.از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید.صدا و موسیقی واضحی داشته باشید. اغلب افراد قبل از خرید یک محصول ویدیوی بررسی آن را در اینترنت تماشا میکنند. هدف آنها این است که قبل از پرداخت هزینه با مزایا و معایب کالای مورد نظر آشنا شده و نظرات دیگران را درباره آن بدانند. اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتان برای مخاطبان جذاب خواهد بود. جعبه گشایی این روزها به حدی محبوب شده که بعضی از آن با عنوان «آنباکسدرمانی» یاد میکنند.
برخی از بهترین مثالهای این ایده برای یوتیوب را در ادامه بررسی میکنیم. اگر دوست دارید یوتیوبر شوید ولی نمیخواهید چهرهتان را نشان دهید، جای نگرانی نیست و روشهای زیادی برای این کار وجود دارد. هزاران کانال یوتیوب فعال وجود دارد که بدون نشان دادن چهره به درآمد سرشاری رسیدهاند. در ادامه چندین ایده عالی را برای تولید محتوا یوتیوب بدون چهره به شما معرفی میکنیم. مهمترین گام بعد از انتشار هر محتوا، توزیع آن به بهترین شکل است.
منظور از اهداف مالی هر فعالیتی است که بتواند به کسب در آمد منجر شود. آموزش ساخت انواع کاردستی یا صنایع دستی مانند سفال، بافتنی و … از موضوعاتی است که می توان از آن محتوا ساخت و موفق بود. جالب است بدانید که برای ساخت این نوع از ویدئوها، حتما نیاز به حضور فیزیک جلوی دوربین ندارید. یکی از انواع کانال های موفق در یوتیوب مخصوصا در بین کاربران فارسی زبان، کانال هایی است که در زمینه بازی و گیمینگ فعالیت می کنند. افراد فعال در این زمینه، با انجام بازی کامپیوتری، از روند آن و عکس العمل های خود فیلم یا استریم تهیه می کنند و در کانال یوتیوبی خود بارگذاری می کنند.
دفعه بعدی که تمایل به خوانندگی در شما زنده شد، از خودتان فیلم بگیرید و در یوتیوب آپلود کنید. در ادامه درباره چند ایده جذاب و خلاقانه برای تقویت برند شما و افزایش بینندگانتان صحبت میکنیم. شما میتوانید در هر جایی یا هر زمانی در طول روز ویدیوهای مورد نظرتان را تماشا کنید. در این مرحله صحنهای برای ضبط آماده نمایید که از شلوغی و آشفتگی خالی باشد. از اینکه تپق بزنید یا تکرار کنید یا هر اشکال دیگری هراس نداشته باشید.
برای بخش بصری کار هم از انیمیشنهای سفارشی، ویدیوهای طبیعت یا تصاویر آرامشبخش استفاده کنید. ویدیوهایی بسازید که محصولات آرایشی مختلف را با یکدیگر مقایسه میکنند یا مزایا و معایب آخرین محصول یک برند را توضیح میدهند. بعد میتوانید وارد جزییات مهم برای کاربران شوید، مثلا اینکه محصول مورد نظر برای چه نوع پوست و چه اوقاتی ساخته شده است. در این بین شما میتوانید به سراغ ویدیوهایی با موضوعات گوناگون بروید، مثلا «چطور از قابلیت اینستاگرام ریلز استفاده کنیم؟» یا «چطور موزیکهای محبوب تیکتاکی را پیدا کنیم؟». ویدیویی بسازید که بایدها و نبایدها در شرایط خاص را توضیح میدهد. برای مثال موضوع ویدیو میتواند باید و نبایدهای نخستین قرار عاطفی یا سفر به کشوری خاص باشد.
موردی که باید دقت کنید این است که نباید به عنوان مثال در یک هفته دو ویدئو منتشر کنید و هفته بعدی آن، هیچ محتوایی توسط شما قرار نگیرد. هنگامی که پای آموزش تولید محتوا به میان می آید، یکی از اصول اولیه، ارائه متن و محتوای ارزشمند به مخاطب است و تولید محتوا در یوتیوب نیز از این قاعده پیروی می کند. نیاز کاربر و مخاطب خود را پیدا کنید و محتوایی متناسب با او تولید کنید. یکی از آسانترین و موثرترین ایدهها برای یوتیوب، آشپزی در خانه و نمایش نحوه پخت غذاهای محلی یا بینالمللی است. حتی میتوانید روی سوژههای خاصتر دست بگذارید و برای مثال ویدیوهایی مرتبط به رژیمهای غذایی مختلف مانند رژیم وگان و کتوژنیک بسازید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری