راهکارهای مقابله با سئو منفی شناسایی و حذف لینکهای سمی!
سئو منفی چیست ؟ و روش های مقابله با آن آژانس HDM
برای جلوگیری از این مشکلات، کسبوکارها باید روی ایجاد لینکهای معتبر و مرتبط تمرکز کنند و از تکنیک های غیراصولی اجتناب کنند. لینکهای اسپم یکی از مشکلات رایج در مدیریت سایت هستند که میتوانند تأثیرات منفی جدی بر سئو داشته باشند. با شناسایی و مدیریت بهموقع این لینکها، نه تنها از جریمههای گوگل جلوگیری میکنید، بلکه اعتبار و رتبه سایت خود را نیز حفظ خواهید کرد. استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console و اجرای فرایند Disavow میتواند به شما در این مسیر کمک کند. البته باید یادآوری کنیم که دریافت یک لینک Sitewide از یک منبع قابل شناسایی، نشانهی سئوی منفی نیست، حتی اگر به صورت ناگهانی هزاران لینک از آن منبع به سمت شما سرازیر شود. موج ناگهانی و بزرگی از لینکهای مربوط به وبسایتهای غیرمجاز نظیر وبسایتهای غیراخلاقی یا وبسایتهای شرطبندی و ...
سئو منفی یا Negative seo مجموعه اقدامات غیراخلاقی و ناپسندی است که رقبا در مقابله با دستاورد شما انجام میدهند. بنابراین توصیه میکنیم حتماً از راهکارهایی که به بهبود امنیت سایت شما کمک میکنند استفاده کنید. مهمترین اقدامی که برای جلوگیری از هک شدن وبسایت باید انجام دهید، حفظ امنیت وبسایت است. هر سایت متشکل از سه لایه امنیتی است که هکرها از هر کدام از این سه لایه، اگر اقدامات درستی در جهت امنیت آنها صورت نگیرد، قابلیت نفوذ به سایت را دارند. در این روش، رقبا از لینکها و انکر تکستهایی که دارای عبارات کلیدی غیرقانونی مثل شرطبندی، قمار، پوکر و عبارات نامشروع و ممنوعه برای تخریب وجهه سایت شما در نگاه گوگل استفاده میکنند.
بله، سئو منفی میتواند خطرات بسیار جدیای برای وبسایت شما داشته باشد و به شدت به رتبه و اعتبار آن آسیب بزند. این تاکتیکهای مخرب توسط رقبا یا افراد سودجو انجام میشود تا به طور عمدی رتبه شما را در نتایج جستجو کاهش دهند و به این ترتیب به شما آسیب برسانند. در این مقاله، تمامی ترفندهای کاربردی و مهم در رابطه با سئو منفی وب سایت ذکر شد، شما میتوانید با کمک آموزش ارائه شده به سادگی از شر روشهای سئو منفی توسط رقبایتان در امان باشید و رشد کنید. یک هکر با سئو منفی در ذهن خود می تواند قبل از اینکه متوجه شوید به سایت شما آسیب زیادی وارد کند. آنها می توانند محتوای شما را به گونه ای به هم بزنند که به جایگاه شما در گوگل آسیب برساند یا پیوندهایی را ایجاد کنند که به تلاش های شما آسیب می رساند.
اگر میخواهید آن را مرور کنید، به منبع کمک حقوقی Google بروید و روی گزینههایی که مشکل شما را توضیح میدهند کلیک کنید. هنگامی که به مرحله «ایجاد درخواست» رسیدید، ارائه تا حد امکان جزئیات برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن هر درخواست حذف مهم است. اگر مشکوک هستید که برخی از URL های شما ممکن است در اثر خراش دادن محتوا آسیب دیده باشند، همیشه می توانید وضعیت آنها را در کنسول جستجوی Google تأیید کنید. تخریب محتوا زمانی است که شخصی محتوای شما را کپی می کند و آن را کلمه به کلمه در سایت دیگری پست می کند. یک ایمیل معمولی دریافت خواهید کرد که شما را از تمام پیوندهای جدیدی که Ahrefs کشف کرده است و به سایت شما اشاره می کند، مطلع می کند. سئو منفی هنوز هم می تواند موثر باشد، اما مشکل آن بسیار کمتر از گذشته است.
در چنین شرایطی شما شانس رتبه گرفتن در موتورهای جستجو را از دست خواهید داد. برندینگ و استفاده از نام برند به عنوان یک استراتژی موثر در بازاریابی دیجیتال و حتی به عنوان یک ابزار مناسب در سئو و سایت شناخته می شود. حمله به نام برند و بی اعتبار کردن برند یک کسب و کار یکی دیگر از روش های سئو منفی است که اگر چه غیر مستقیم بر رتبه بندی صفحات سایت تاثیر می گذارد اما ضربه آن برای یک کسب و کار غیر قابل جبران خواهد بود. برای مقابله با بک لینکهای فاسد، میتونی از ابزارهای تحلیل بک لینک استفاده کنی تا لینکهای مشکوک رو شناسایی کنی. بعد از شناسایی، با استفاده از ابزار Disavow گوگل به راحتی میتونی اونها رو از رتبهبندیهای خودت حذف کنی. همیشه حواست باشه که لینکهایی که به سایتت داده میشن از سایتهای معتبر و قانونی باشن تا روی رتبهبندیت تأثیر مثبت بذارن.
برای بررسی پراکندگی لینکهای سایت و میزان اسپم اسکور هرکدام میتوانید از ابزار Link Explorer در سایت Moz استفاده کنید. این ابزار به شما کمک میکند آنالیز دقیقی از لینکهای وارد شده به سایت خود، صفحات هدف، عبارتهای لینک شده و اسپم اسکور هریک از دامنه ها داشته باشید. در این مرحله فرد مهاجم دسترسی به سایت و یا محتوای صفحات شما ندارد؛ درنتیجه کلیه فعالیتهای خود را بر روی لینک سازیهای مخرب شما متمرکز میکند. دستیابی به اطلاعات هاست یا پنل مدیریت سایت نیازمند وجود راهکارهای امنیتی سایت است. با توجه به این نکته میتوان گفت سئو خارجی (منفی) بیشتر از سئو داخلی مورد توجه قرار گرفته است.
دامین آتوریتی ما از ۲۵ رسیدن به ۱ و متاسفانه در بسیاری از لینک ها که رتبه یک بودیم الان حداکثر رتبه ۴-۵ هستیم. اگر شما هم نمونههایی از تخریب برندهای دیگر یا استفاده از تکنیکهای سئو منفی را مشاهده کردهاید، لطفا در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. بعد از مطالعه این مقاله ممکن است تصور کنید که سئو منفی آنقدرها هم دور از دسترس نیست و میتوانید با استفاده از آن فضای رقابتی کسب و کار خود را سادهتر کنید. پیاده سازی تکنیکهای سئو منفی معمولا کاری دشوار است و انجام آن هزینه زیادی را برای فرد متخاصم به همراه خواهد داشت ولی پیشگیری از آن سخت نیست. تصویر زیر نمونهای از گزارش گوگل در مورد صفحات هک شده در سایت شما میباشد. در هر گزارش اطلاعات دقیقی از نوع نفوذ و آدرس صفحات مخرب در اختیار شما قرار میگیرد.
آنها نمیخواهند نتایج برتر موتورهای جستجو فقط به کسانی برسد که بیشترین بک لینکها را خریداری کردهاند، بنابراین این تبادل لینک به صراحت با دستورالعملهای وبمستر گوگل مخالف است. وبسایتهای کاملی وجود دارند که به فروش محصولات غیرقانونی یا نامربوط اختصاص داده شدهاند و این سایتها معمولاً با بک لینکهای هرزنامه، گاهی اوقات به سایت شما، پر میشوند. گوگل به شدت تلاش میکند تا از هر گونه امکانی که وبسترهای دیگر را قادر سازد به رتبه شما آسیب بزنند یا سایت شما را از ایندکس ما خارج کنند، جلوگیری نماید. در واقع، با اینکه گوگل تصدیق میکند احتمال رخ دادن سئوی منفی وجود دارد، اما اصرار دارد این شرکت اقدامات و ابزار لازم برای مواجهه با چنین مشکلی را پیشبینی کرده است و جای نگرانی وجود ندارد. سپس میتوانید لینکهای مخرب را خودتان تا جایی که امکان دارد حذف کنید و اگر قادر به حذف برخی از آنها نبودید میتوانید یک فایل Disavow در همان محیط SEO SpyGlass بسازید و آن را به گوگل وبمستر خود معرفی نمایید.
این اطلاعات نادرست میتونه باعث سردرگمی کاربران بشه و حتی در بلندمدت به کاهش رتبه محلی (Local SEO) شما منجر بشه. به همین دلیل لازمه همیشه اطلاعات کسبوکار خودتون رو در نقشه گوگل بررسی و تأیید کنید. سئو منفی یا Negative SEO ، که آن را سئو کلاه سیاه (Blackhat SEO) نیز میگویند، شامل استفاده از روشهای مخرب در سایت شما برای خدشهدار کردن شهرت شما در گوگل و سرقت رتبهی شما در یکسری کلمات کلیدی خاص است. لینکهای اسپم جزئی از سئو کلاه سیاه هستند و به شدت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو جریمه میشوند. لینکهای اسپم به لینکهایی گفته میشود که به صورت عمدی یا غیرعمدی با هدف فریب موتورهای جستجو و افزایش مصنوعی رتبه وبسایت ایجاد میشوند. این لینکها معمولاً از سایتهای بیکیفیت، نامرتبط یا سایتهایی که صرفاً به خرید و فروش لینک میپردازند، به دست میآیند.
در گذشته سئو منفی ممکن بود به صورت هایجک کردن سایت با نمایش بنرهای تبلیغاتی به سایت شما صدمه بزند. مدلهای پیچیدهای از حملات سئو منفی وجود دارد که در آن بک لینکهای بیکیفیت ولی مشروعی برای سایت شما ایجاد میشود. البته که سازماندهی این کمپینها خیلی پر هزینه و دشوار است و کمتر کسی این کار را انجام میدهد. بنابراین احتمال دارد باعث و بانی سئو منفی، یکی از اعضای مجموعه خود شما باشد. Disavow به معنای انکار کردن هر گونه وابستگی لینکهای اسپم با سایت شماست. اینگونه شما می توانید سایتها یا دامنههایی که اعتبار کمی نزد گوگل دارند و به سایت شما لینک دادهاند را معرفی کنید تا تاثیر مخرب لینکدهی این وبسایتها، گریبانگیر سایت شما نشود.
روشهای ساده و کم هزینهای برای مقاوم کردن سایت در برابر حملات هکرها و بدافزارها وجود دارد. واقعیت امر این است که روند سئو منفی در بیشتر مواقع اقدامی بسیار زمان بر است و احتیاج به وقت، انرژی و چه بسا هزینه زیادی دارد. طبیعتا اگر رقیب شما این وقت، انرژی و هزینه را بر روی وبسایت خود سرمایه گذاری کند احتمال دارد نتیجه بهتری بگیرد، تا اینکه بخواهد این موارد را صرف پایین آوردن وبسایت شما بکند. دوم اینکه رقیبتان میتواند بدون رقیب و با خیال راحت به جایگاه برتر گوگل دست پیدا کند. پس برای دریافت خدمات سئو و مقابله با این حملات می توانید با شرکت های معتبر مثل کُدُ سئو همکاری داشته باشید.
به این مظور سایت رقیب محتوای صفحه از سایت شما را کپی کرده و در سایت دیگری قرار میدهد. و پس از آن گزارش dmca گوگل را پر کرده و خود را مالک اصلی محتوا شما معرفی میکند. برای اینکه بتوانید از شر لینکهای اسپم خلاص شوید، سعی کنید تا جای ممکن این لینکها را حذف کنید. اگر قادر به این کار نبودید، می توانید در محیط ابزار SEO Spyglass یک فایل Disavow بسازید و آن را به گوگل وبمستر معرفی نمایید. یا اینکه می توانید از ابزار Disavow Tool استفاده کنید که گوگل و سرچ کنسول آن را معرفی کردهاند. برای مقابله با چنین پیامهایی اولین و مهمترین کاری که میتوانید انجام دهید بهبود کسبوکار خود و ارائه هرچه بهتر خدمات است.
سعی کنید وقتی را به بررسی نظرات کاربران در سایت و حتی شبکه های اجتماعی که درباره برند، محصولات، خدمات و سایت شما منتشر می شود، ارائه دهید. به این ترتیب می توانید با نظرات مخرب برخورد کنید و حتی از نظر حقوقی آن ها را پیگیری و متوقف کنید. مطمئن شوید که هنگام تماس با یک طرف قانونی مناسب تماس بگیرید تا بدانند منظور شما تجارت است. اگر این یک وبسایت است که به طور کامل از وبسایت شما کپی میکند، فوراً آن را به گوگل گزارش دهید و از آنها بخواهید آن سایت را به طور کامل از نتایج خود حذف کنند. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام مبارزه با یک حمله احتمالی، بهبودی از حمله قبلی و جلوگیری از تأثیر مجدد سئوی منفی در آینده در نظر داشته باشید.
به بیان ساده، سئوی منفی یا Negative SEO به مجموعهی اقدامات غیراخلاقی و سیاهی گفته میشود که رقبا یا خرابکاران برای ضربه زدن به جایگاه شما در نتایج جستجو در پیش میگیرند. پیشنهاد میکنیم برای دریافت کامل این مجموعه به صفحه مربوط به کتاب سئو کلاه سیاه مراجعه نمایید. دو اینکه با استفاده از روشهای کلاه سیاهی که گوگل آنها را ممنوع کرده، به سئو سایتهای رقیب ضربه بزنید. برخی از تکنیک های سئو منفی مانند لینک سازی اسپم برای سایت رقیب همچنان تا حدی جواب می دهند. حال که به خوبی متوجه سئو منفی شدهاید احتمالا بایت این موضوعات دچار نگرانی شوید؛ اما باید بدانید که موتورهای جستجو گوگل بهصورت خودکار برای دور نگه داشتن الگوریتمهای خود از مشکلات و خرابیها در تلاشاند. یکی دیگر از فعالیت هایی که می توانید باعث حذف یکباره صفحه ای از سایت شما شود گزارش dmca و نقض حقوق کپی رایتینگ می باشد.
تصور کنید که اعتبار سایت شما یک فنجان چای است و لینکهای خارجی، شکرِ حل شده در آن! حالا یک سایت رقیب با استفاده از لینکسازیهای مخرب تلاش میکند تا میزان شکر موجود در آن را افزایش دهد و این کار موجب شیرینی بیش از اندازه چای شما خواهد شد. شیرینی بیش از حد موجب میشود که الگوریتم پنگوئن نسبت به سایت شما مشکوک شده و یا حتی آن را جریمه کند. الگوریتم پنگوئن گوگل وظیفه دارد تا وضعیت سلامت لینکسازی سایتها را بررسی کرده و در صورتیکه مطمئن شود بکلینکها با هدف کسب جایگاه در نتایج گوگل خریداری شدهاند سایت خاطی را جریمه کند. همین نکته ساده کافیست تا افرادی به این فکر بیافتند تا با لینکسازی مخرب برای رقبای خود آنها را هدف جریمه این الگوریتم قرار دهند.
اگر محتوای کپیشدهتون رو پیدا کردید، اول به مدیر سایت اطلاع بدید و درخواست حذف کنید.همچنین اگه از سرویسهای مدیریت محتوا مثل WordPress استفاده میکنی، افزونههای زیادی هستن که میتونن جلوی کپیهای بدون اجازه رو بگیرن. آژانس بازاریابی مهام بهترین شرکت در حوزه طراحی سایت در مشهد و خدمات سئو در مشهد است که با تیمی حرفه ای، بهترین راهکارها رو برای جلوگیری از حمله های رقیبانت به سایتت رو بهت میده. پنگوئن تلاش میکند تا هرزنامه لینکهای پیچیده مرتبط با اکثر حملات منفی سئو را بیارزش (نادیده بگیرد). با این حال، پنگوئن همچنان به دنبال جریمه کردن کسانی است که عمداً به صورت الگوریتمی پیوندهای دستکاری میسازند. اگر لینک هرزنامه را ببیند، ممکن است تصمیم بگیرد صفحه ای را که پیوندهای دستکاری شده به آن نشان می دهد، زیربخشی از وب سایت یا کل وب سایت را کاهش دهد.
با اینحال مدیران وبسایتهای بزرگ را هشیار کرد تا از این پیامد جلوگیری کنند. برای مقابله با بهینهسازی منفی موتور جستجو بهتر است به بک لینکهای وبسایت خود توجه داشته باشیم و بهترین راه برای ایمن ماندن پیدا کردن بک لینکهای مشکوک است. این مشکل از آنجایی سرچشمه میگیرد که برخی از افراد سودجو به نام شما به صاحبان وبسایتهای مختلف ایمیل میزنند و از آنها میخواهند تا به دلایل مختلف بهترین بک لینکهای خود را حذف کنند. ضمنا رقبا برای اینکه نتیجه دلخواهشان را بدست آورند طی بازه زمانی کوتاهی، تعداد زیادی لینک مخرب را برای صفحات لندینگ و مهم سایت شما ایجاد میکنند که خود موجب حساس شدن گوگل نسبت به سایت شما میشود. یکی از روشهای متداول سئو منفی که از گذشته تا کنون استفاده میشود؛ هک سایت شما است.
خیلی دردناکه وقتی میبینی بهترین بکلینکهایی که بهسختی و با هزینه زیاد به دست آورده بودی، ناگهان حذف میشن. این اتفاق معمولاً به دلیل تغییر سیاستهای سایت لینکدهنده، حذف صفحهای که لینک در اون بوده یا حتی یک رقابت ناسالم رخ میده. برای مقابله، همیشه لینکهات رو ردیابی کن و اگه متوجه حذف شدنشون شدی، با مدیر سایت تماس بگیر و ازش بخواه لینک رو برگردونه. افزونه امنیت وردپرس یکی از مهمترین ابزارهایی است که برای محافظت از سایت در برابر هکرها، بدافزارها و حملات سایبری باید استفاده شود تا امنیت وبسایت شما در سطح بالایی حفظ شود. اولین گام برای حفاظت از سایت در برابر سئو منفی، شناسایی علائم حمله مانند افت ناگهانی رتبه کلمات است. در این روش، فرد تخریبگر، دسترسی به وبسایت و یا محتوای صفحات شما ندارد؛ بنابراین، تمرکز این فرد بیشتر بر روی لینکسازی مخرب بر روی وبسایت شما است.
آنها محتوای سایت شما را کپی میکنند و آن را در سایتهای مختلفی پخش میکنند. اگر حجم زیادی از محتوای سایت شما کپی باشد، به احتمال قوی، دچار پنالتی گوگل میشوید! کافی است بخشی از محتوای سایتتان را در این ابزار کپی کنید تا به شما نشان بدهد که این محتوا در چه سایتهای دیگری بدون اجازه شما منتشر شده است. امروزه در دنیای سئو تکنیکهای سئو منفی توسط بسیاری از وبمستران برای پیشی گرفتن از رقبا در موتورهای جستجو استفاده میشود. اگر شما نمیخواهید که به علت اجرای سئو منفی رقبا بر علیه وبسایتتان از رشد در گوگل، جا بمانید باید به صورت دقیق با سئو منفی و روشهای پیشگیری و جلوگیری از آن آشنا باشید. با این که سئو منفی یک اقدام غیر اخلاقی به شمار می رود و اکثر وبمستران ترجیح می دهند به جای تلاش برای ضربه بر رقیب، بر روی عملکرد برند و سایت خود تمرکز داشته باشند، اما با این حال نمی توان احتمال رویداد سئو منفی را صفر دانست.
منتهی متاسفانه برخی از رقبای شما بجای رقابت به شکل مسالمت آمیز، ترجیح میدهند ناجوانمردانه عمل کنند تا سریعتر به نتیجه دلخواهشان برسند. در این بین ممکن است برخی از رقیبان شما اقدام به انتشار پیامهای منفی و دروغ در رابطه با کسبوکار شما کنند و این موضوع میتواند تاثیر بسیار زیادی روی استراتژیهای برندینگ شما داشته باشد. در حقیقت به همان اندازه که باید به فکر سئو آنلاین و آفلاین وبسایت خود باشید، همیشه این گارد مبارزه با ضدسئو از سوی رقبایی که در واقع تقلب میکنند را باز نگاه داشته و باید کاملا چتر حفاظتی روی وبسایت خود را فعال سازید. از بهترین محتوای سایت خود با برچسب های متعارف محافظت کنید تا مطمئن شوید که گوگل می داند شما خالق اصلی هستید. یک اعلامیه حق نسخه برداری و شرایط خدمات به روز شده را به سایت خود اضافه کنید که به وضوح بیان می کند که محتوای شما نیز به اندازه کافی کپی یا توزیع مجدد نمی شود.
مهم است که مطمئن شوید هر پیوندی که به سایت شما باز می گردد واضح، قابل مشاهده و مطابق با خط مشی های گوگل باشد. اینها نه تنها آزاردهنده هستند، بلکه می توانند کاملاً برای وب سایت شما مضر باشند. لینکهای Nofollow اساساً معادل دیجیتالی هستند که کایلی جنر توییت میکند مبنی بر اینکه عاشق شلوار جین شماست. در واقع لینک بیلدینگ به قدری مهم است که نوع خاصی از سئوکار حرفه ای وجود دارد که به عنوان سازنده لینک شناخته می شود. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم.
هکرها و اسپمرها میتونن هزاران لینک بیربط و بیکیفیت به سایتت بدن تا گوگل سایتت رو جریمه کنه و رتبهات پایین بیاد. اگه رتبه سایتتون بهطور ناگهانی و بدون دلیل واضحی افت کرد، ممکنه نشاندهنده سئو منفی باشه. رقبا ممکنه با ارسال لینکهای اسپم یا فعالیتهای دیگه به رتبه سایت شما ضربه بزنن. از بین هر حمله منفی سئو در لیست ما، این اغلب ساده ترین مورد برای شناسایی است. اکنون، توجه به این نکته مهم است که افزایش ناگهانی دامنه های ارجاع دهنده می تواند چیز خوبی باشد.
در این مطلب، ما به شما نشان خواهیم داد که سئو منفی چیست، چه هدفی دارد و چطور می توان آن را تشخیص داد تا بتوانید به راحتی این عمل شیطانی رقبا را تشخیص دهید. دقت کنید که هر لینکی که به سایت شما داده می شود یا هر افت رتبه ای ناشی از سئو منفی نیست ، سعی کنید از مشاوره یک فرد حرفه ای در این رابطه استفاده کنید. سلام دوست عزیزاین روش ها معمولا در کوتاه مدت اثربخش هستند ولی در درازمدت نتایج بسیار بدی مانند افت شدید رتبه یا حذف از نتایج گوگل را به همراه خواهند داشت. امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم. جلب اعتماد مشتریان کار بسیار دشواری است و هر اشتباه کوچک میتواند دیدگاه آنها را در مورد کیفیت خدمات و محصولات شما تغییر دهد.
اگر سرور شما ابزارهای لازم برای جلوگیری از این حملات را نداشته باشد به راحتی میتوان با ارسال بازدید یا درخواستهای زیاد منابع CPU و RAM آن را اشغال کرده و دسترسی کاربران به سایت را مسدود کرد. جالب است بدانید که رایجترین روش هک برای سایتهای اینترنتی ضعیف بودن رمز عبور مدیر سایت است! بله بسیاری از ما تصور میکنیم که با قراردادن یک رمز عبور ساده سرعت و کارایی خود را در ورود به پنل مدیریت افزایش میدهیم غافل از اینکه این اشتباه ساده میتواند تبعات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. از همین رو اگر یک کسب و کار بزرگ دارید و سئو منفی برای شما نگرانی ایجاد کرده است و یا دچار سئو منفی شدهاید، میتوانید آن را رفع کنید. اولین لایه، امنیت ابتدایی جهت ورود به سایت شماست که توسط پسورد سایت ایمن میشود.
اگر حواستان به این موضوع نباشد، به مرور زمان با افزایش حجم فعالیتهای اکانتهای اسپم، کاربران گوگل از وبسایت شما متنفر شده و حتی با دیدن شما در بهترین رتبههای موتورهای جستجو نیز روی آن کلیک نخواهند کرد. اگر با لیستی از بک لینک های نامشخص و بی کیفیت مواجه شدید حتما لازم است اقدامات مناسب برای برخورد با این بک لینک ها و حذف آن ها را در برنامه خود قرار دهید. به این ترتیب می توانید از اثرات سئو منفی ناشی از بک لینک های اسپم جلوگیری کنید. نظرات منفی روی گوگل مپ میتونن به شدت به اعتبار کسبوکار شما آسیب بزنن. بهترین راه مقابله با این نظرات، پاسخدهی محترمانه و حرفهای به اونهاست. اگر نظر نادرست و غیردرستیه میتونید اون رو به پشتیبانی گوگل گزارش بدید تا بررسی و حذف بشه.
در ادامه برخی از انواع سئو منفی و راهکارهای مقابله با آن را بررسی میکنیم. در سئو منفی رقبا فعالیتهایی خلاف قوانین گوگل انجام میدهند تا گوگل نسبت به سایت شما حساس شود؛ پس در نتیجه میتوان گفت در سئو منفی برد رقیب شما در گرو شکست شماست. اما اگر در زمینه کاری شما، رقابت شدید و تنگاتنگی وجود دارد و شما نیز مدت زیادی است که از سایر رقبایتان در نتایج بالاتر گوگل قرار دارید، لازم است که احتمال سئو منفی را در گوشه ذهنتان داشته باشید. برای یافتن وبسایتهایی که محتوای شما را کپی کردهاند، دقت ابزارها خیلی بالا نیست و بهتر است از سرچ چند پاراگراف محتوای وبسایتتان در گوگل برای بررسی کپی شدن محتوا استفاده کنید. آشنایی با روشهای مختلف سئو منفی و روشهای مقابله آن برای جلوگیری از متضرر شدن از سئو منفی واجب است. در این مقاله از سایت تسمینو هر آنچه که باید از دنیای سئو منفی و راههای جلوگیری و مقابله با آن را بدانید، آورده شده است.
حتی اگر در سند استراتژی قراره درباره بهترین یا بدترین بودن شرکت های یک حوزه صحبت کنیم به جای این جور زدن رقبا می تونیم ویژگی های یک شرکت خوب و مناسب را معرفی کنیم و در نهایت بگیم که ما هم این خدمات یا کالاها را ارائه می کنیم. همان طور که میدانید، عملکردهای ضعیف یا انجام تکنیکهای کلاه سیاه در سئو میتواند به جایگاه وبسایت خدشه وارد کند. حال فرض کنید رقیب شما به جای شما بک لینک هایی ضعیف و بیکیفیت به سایتتان بدهد. در این صورت گویی شما از تکنیکهای سئو کلاه سیاه استفاده کردهاید و در نتیجه ممکن است توسط گوگل جریمه شوید. به این ترتیب رقیب شما نیز به خواسته خود خواهد رسید و شما با افت رتبه شدید و ناگهانی جایگاهتان را به وی تقدیم خواهید کرد.پس باید بگوییم متأسفانه سئوی منفی حقیقت دارد و اگر هوشمندانه انجام شود گوگل متوجه آن نخواهد شد.
اگر میخواهید مطمئن تر عمل کنید و ایمن سازی سایت خود را به یک تیم متخصص بسپارید، می توانید از خدمات امنیت سایت ما بهره مند شوید که هم برای سایت های وردپرسی و هم کدنویسی ارائه می شود. هر کسی می تواند یک بررسی بد از محصول یا خدمات شما منتشر کند و ممکن است در SERP رتبه خوبی داشته باشد. همچنین اگر نشانه گذاری طرحواره به درستی تنظیم شود، می تواند به عنوان یک نتیجه غنی دیده شود. گوگل همچنین می تواند نتایج غنی از بررسی را برای بررسی های سرمقاله نمایش دهد. Google میتواند این پیوندها را دنبال کند و – اگر سایت به درستی راهاندازی نشده باشد – صفحات را فهرست کند.
بک لینک به لینکی گفته میشود که از یک وبسایت به وبسایت دیگر اشاره میکند. انکر تکست نیز به کلمهای گفته میشود که کاربر روی آن کلیک میکند تا به صفحهی مقصد منتقل شود. در سئو منفی، هکرها با ایجاد بک لینکهایی از سایتهای نامعتبر و استفاده از انکر تکستهایی با کلمات کلیدی غیر اخلاقی یا مرتبط با فعالیتهای غیر قانونی، سعی میکنند به وبسایت هدف آسیب برسانند. سئو منفی (Negative SEO) یکی از تکنیکهایی است که رقیبان از آنها برای لطمه زدن به سایت شما استفاده میکنند. شما ممکن است زمان و هزینه زیادی را صرف کسب رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو کنید.
این کار از چندین جهت برای رقیب شما سودمند است؛ اول اینکه به دلیل افت شدید سایت شما، گوگل ممکن است یا کلا از نتایج جستجو حذفتان کند یا از جایگاه رتبه های برتر محرومتان کند. در ادامه برخی از تکنیکهای سئوی منفی که ممکن است علیه وبسایت شما استفاده شود را معرفی میکنیم و راهکارهایی برای شناسایی و مقابله با آن بیان میکنیم. با آگاهی از انواع روشهای سئو منفی و راههای مقابله با آن، میتوانید از سایت خود در برابر این تهدید محافظت کنید. تهران سئو با تخصص و تجربه خود، آماده است تا به شما در این زمینه کمک کند. شما نمیتوانید دست و پای رقبایتان را ببندید تا محتوای وبسایتتان را کپی نکنند. اما میتوانید به کمک ابزار DMCA گوگل، از کپیکاران محتوای وبسایتتان نزد گوگل شکایت کنید.
برای این کار در ابتدا با کمک ابزار Copy scape سایتهای کپی کار را پیدا کنید و در قدم بعدی شکایت خودتان را از این وبسایتها نزد گوگل ببرید. بنابراین سئو منفی زمانی اتفاق می افتد که یک رقیب از تاکتیک های کلاه سیاه استفاده می کند تا سعی کند رتبه یک وب سایت یا صفحه وب رقیب را خراب کند. کاهش ناگهانی رتبه سایت، افزایش لینکهای مشکوک، و نظرات منفی جعلی میتوانند نشانههای سئوی منفی باشند. آموزش و آگاهی اعضای تیم درباره اهمیت سئو منفی و راههای پیشگیری از آن یکی دیگر از راهکارهای موثر است. آموزش اعضای تیم برای شناسایی فعالیتهای غیرعادی یا لینکهای مشکوک و ارائه راهکارهای لازم برای مقابله با آنها، سطح امنیت کلی سایت را افزایش میدهد. رمزهای عبور قوی انتخاب کن و هیچوقت از یک رمز برای چند حساب مختلف استفاده نکن.
در نتیجه این روشها موجب میشود همه تلاشهای شما برای تبدیل یک کاربر به مشتری در یک لحظه از دست برود. کاربران اینترنتی عادت کردهاند که قبل از انتخاب یک شرکت یا محصول در مورد آن تحقیق کنند و زمانیکه با جستجوی نام شما صفحات زیادی از تجربه منفی مشتریان پیشین یا نظرات انتقادی مشاهده کنند در تصمیمگیری دچار تردید خواهند شد. زمانیکه شما به یک برند معتبر و قدرتمند تبدیل میشوید احتمالا نکات امنیتی سایت خود را به شدت جدی خواهید گرفت و لینکسازیهای ارزشمند و معتبری در سطح اینترنت دارید. در این شرایط استفاده از دو تکنیک قبلی عملا غیرممکن خواهد بود و دشمنان شما تلاش میکنند تا شخصیت و هویت برند شما را تخریب کنند. گوگل بهتمامی وبسایتهای بزرگ هشدار میدهد که مراقب باشند و وب اسپمها را گزارش دهند. در ادامه چند راهکار اصولی و استاندارد برای حفاظت از سایت خود در برابر سئو منفی ارائه میدهیم.
در این بازی حریف شما سعی میکند از هر تکنیک و راهی که میشناسد مهرههای شما را یکی پس از دیگری از بین ببرد. هدف نهایی در بازی شطرنج این است که طرف مقابل بتواند شما را کیش و مات کرده و بازی را ببرد. رشد، مدیریت منابع، کیفیت بی رقیب و …… .اگر به این مهم می اندیشید آژانس رایمون انتخاب مناسب شماست. اطمینان حاصل کنید که با اقدامات امنیتی مانند رمزهای عبور قدرتمند، محافظت از آنتی ویروس، و احراز هویت دو مرحله ای نیز از سایت خود محافظت می کنید. به عنوان مثال، آنها ممکن است هویت شما را جعل کنند، با شخصی که به شما مرتبط است تماس بگیرند و بخواهند که پیوند حذف شود. کلاس خصوصی طراحی سایت مشهد که هر آنچه را نیاز دارید از صفر تا صد به شما خواهیم گفت.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/