خودرو mvm 110 2020-08-01
مزایا و معایب ام وی ام 110 مقایسه با پراید، تیبا و 206
110 کممصرفترین و اقتصادیترین خودروی موجود در کشور است که امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم باعث محبوبیت این کوچولوی دوستداشتنی شده است و آن را به مناسبترین خودرو برای کاربردهای شهری بدل نموده است. امکانات رفاهی داخل خودرو، مناسب و ایدئال بوده و آن را بدل به خودروئی مجهز و راحت نموده است. این خودرو تنها در دو تیپ با نامهای سخنرانیای و کامفورت عرضهشده است که در امکانات رفاهی کمی با یکدیگر متفاوتاند. در مدل لاکچری که نمونهی فول آپشن آن محسوب میشود امکاناتی نظیر سنسور پارک، گرمکن شیشه عقب، برفپاککن شیشه عقب، رینگ آلومینیومی سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و ورودی USB و 4 بلندگو دارد که در نسخه کامفورت یا کم آپشن وجود ندارد. 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 93 نیوتنمتر گشتاور را از دور 3500 الی 4500 تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخهای جلوئی نماید.
ام وی ام 110 چهار سیلندر اتوماتیک به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.1 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند تنها 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور تولید کند. سپس نیروی تولید شده به وسیله ی یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک از نوع AMT به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. جعبه دنده AMT در حقیقت همان جعبه دنده دستی است که با وجود یک ربات عمل کلاچ گیری انجام می شود. حداکثر سرعت این هاچ بک کوچک حدود 140 کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8 لیتر اعلام شده است.
سایپا ساینا
اگر به دنبال یک تعمیرگاه خودروهای چینی قابل اعتماد یا خدمات مکانیکی هستید، اتو کلینیک 24 با سالها تجربه و تیمی متخصص آماده ارائه بهترین خدمات به شماست. ما با بهرهگیری از تجهیزات پیشرفته و تکنسینهای ماهر، تمامی نیازهای خودروی شما را پوشش میدهیم. یکی از بزرگترین معایب ام وی ام 110، کیفیت پایین مواد به کار رفته در ساخت آن است. این خودرو به دلیل اقتصادی بودن، از مواد ارزانقیمت در بدنه و داخل کابین استفاده میکند که باعث میشود دوام و طول عمر قطعات آن نسبت به خودروهای باکیفیتتر کمتر باشد. این موضوع میتواند باعث بروز مشکلاتی مانند فرسودگی زودرس و نیاز به تعمیرات مکرر شود. در اتو کلینیک 24، ما با درک دقیق نیازهای این خودروها، خدماتی بینظیر ارائه میدهیم.
امکانات رفاهی ام وی ام 110 اتوماتیک 4 سیلندر
اما بعد از مدتی دوو از بازار ایران رفت و این فرصت در اختیار چری قرار گرفت تا خودروی در این کلاس در بازار کشور به همگان معرفی شود. از سال 2003 چری QQ روی خط تولید چری قرار گرفت و در سال 1384 توسط مدیران خودرو رونمایی شد. این خودرو در دو مدل 3 سیلندر با قدرت 52 اسب بخار و جعبه دنده دستی و مدل 4 سیلندر با قدرت 68 اسب بخار و با دو جعبه دنده ی دستی و اتوماتیک تولید شده است.
قیمت ام وی ام 110 اس لاکچری
ام وی ام 110 یک خودروی کوچک شهری است که به دلیل مصرف سوخت اقتصادی و قیمت پایین در بازار ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این خودرو برای اولین بار در دهه 2000 وارد بازار ایران شد و به عنوان یکی از اقتصادیترین خودروهای موجود شناخته میشود. از لحاظ طراحی، ام وی ام 110 ظاهری ساده و ابتدایی دارد که به منظور کاهش هزینههای تولید و قیمت نهایی خودرو انجام شده است. یکی از ویژگیهای برجسته ام وی ام 110، موتور کوچک و مصرف سوخت پایین آن است. این خودرو از یک موتور 3 سیلندر بهره میبرد که باعث میشود مصرف سوخت کمی داشته باشد.
از تنظیم موتور و تعمیر گیربکس گرفته تا تعویض روغن و تعمیرات تخصصی سیستم تعلیق، تمامی خدمات با بالاترین کیفیت و در سریعترین زمان ممکن انجام میشود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. ام وی ام ۱۱۰ (mvm 110) جزو نخستین خودروهای چینی است که پا به جاده های ایران گذاشت. در میان مدل های مختلف دوو که در ایران به فروش می رسید خودرویی با نام ماتیز رفته رفته بر سر زبان ها افتاد.
از میان امویام 110 جدید و تیبا2 کدام انتخاب بهتری است؟
این خودرو معمولاً قیمت پایینتری نسبت به رقبای داخلی و خارجی خود دارد و به همین دلیل، گزینهای جذاب برای خانوادههایی با بودجه محدود یا افرادی که به دنبال خودروی دوم هستند، به شمار میرود. در واقع طراحی این مدل ماشینها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانمها و جوانان تشکیل میدهند. این سلیقه خاص، بیش از آنکه به خشونت علاقه داشته باشد، چهرههای بامزه و فانتزی را میپسندد و 110S هم با این چراغهای بانمک، سپرهای خندان و شیشههای بزرگ و استفاده از رنگبندی متنوع قادر است نظر این قشر را به خود جلب نماید. بخصوص که 110S بدلیل عرضه بسیار محدودتر از امثال تیبا2 میتواند گزینه خاص و متفاوتی در این رنج قیمتی به چشم بیاید.
مشخصات تولیدکننده
این خودرو فاقد امکانات رفاهی مدرن مانند صفحه نمایش لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستمهای کمکی رانندگی است که امروزه در بسیاری از خودروهای رده متوسط و حتی اقتصادی وجود دارند. بنابراین، این کمبود امکانات ممکن است برای برخی از خریداران ناراحتکننده باشد. همانطور که از طراحی این خودرو مشخص ، کپی ای از دوو ماتیز میباشد و تجهیزات بیشتری نسبت به آن دارد که می توان به شیشه بالابر های برقی جلو و عقب ،آینه های جانبی برقی و سیستم پخش mp3 با پورت USB اشاره کرد. ام وی ام 110 به دلیل قیمت پایین خود، در دسته خودروهای اقتصادی قرار میگیرد.
نقد و بررسی تخصصی ام وی ام 110 اتوماتیک 4 سیلندر
درست است که پارک راحت و مصرف سوخت مناسب از مزایای ام وی ام 110 است اما معایب آن بیشتر از محاسن آن است که می توان به طراحی کپی شده، نامناسب برای جاده، کابین کوچک و صفحه کلاچ و موتور ضعیف و کم قدرت آن اشاره کرد. ام وی ام 110 به عنوان یک خودروی شهری اقتصادی با مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب و ابعاد کوچک، میتواند گزینهای خوب برای کسانی باشد که به دنبال یک خودروی اقتصادی برای استفاده روزمره هستند. اما در مقابل، معایبی همچون کیفیت ساخت پایین، امکانات کم و قدرت موتور ضعیف نیز باید در نظر گرفته شود.
امویام 110S خودریی رام و گوش به فرمان راننده است و با توجه به ابعاد کوچک بدنه، شعاع گردش فرمان عالی و ادوات نرم و روان، میتواند برای استفادههای شهری گزینه مطلوبی باشد و در ترافیک یا داخل پارکینگهای تنگ و هنگام دور زدن در معابر باریک، بسیار کارآمد ظاهر شود. بخصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانیها بابت هزینه نگهدرای ماشین را کاهش دادهاند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است. راستی امویام مدعی شده با تقویت بدنه و دربها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هرچند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است. همچنین 110S بدلیل شتاب ثانویه ضعیف و پایداری نه چندان مناسب در پیچهای تند و فضای حمل بار ناکافی، قادر نیست برای مسافرت در حد سایر هاچبکهای این رده قیمتی کاربردی باشد.
ام وی ام 110 اتوماتیک 4 سیلندر
چری QQ3 یا همان ام وی ام 110 ( MVM 110 ) یک خودروی جمع و جور شهری است که از سال 2003 تولید شد که به دلیل همین طراحی و ابعاد کوچکش بیشتر مورد توجه خانم ها قرار میگیرد. موتور 1 لیتری و 3 سیلندر ام وی ام 110 قدرت کافی برای رانندگی در جادههای بیرون شهری و کوهستانی را ندارد. این خودرو برای استفاده در مسیرهای کوتاه و درون شهری طراحی شده است و در سفرهای طولانی یا جادههای سربالایی، عملکرد ضعیفی از خود نشان میدهد.
ام وی ام 110 (MVM 110) که به عنوان یکی از خودروهای شهری محبوب در بازار ایران شناخته میشود، از سری خودروهای اقتصادی شرکت چینی چری (Chery) است. این خودرو به دلیل قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین و ابعاد جمع و جور، به خصوص برای استفاده در شهرهای پر ترافیک، مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته است. اما مانند هر خودروی دیگری، این محصول نیز دارای مزایا و معایب خاص خود است. مدلهای قبلی امویام 110 علیرغم تشابه ظاهری با دوو ماتیز از سطح ایمنی بسیار پایینتری برخوردار بودند و در تستهای تصادف عملکرد ناامیدکنندهای از خود نشان دادند. اما امویام مدعی شده که در مدل S با تقویت بدنه و دربها، ایمنی محصولش را ارتقاء بخشیده که افزایش وزن حدوداً 46 کیلوگرمی این نسخه نسبت به مدل قبلی میتواند شاهدی بر این ادعا باشد. هرچند تا زمانی که نتایج تست تصادف معتبری از این محصول مشاهده نشود نمیتوانیم در این مورد با اطمینان صحبت نماییم.
یکی از نکاتی که باید در خرید ام وی ام 110 به آن توجه داشت، وضعیت این خودرو در بازار دست دوم است. به دلیل کیفیت ساخت پایین و استهلاک نسبی، این خودرو در بازار دست دوم افت قیمت بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. با این حال، به دلیل قیمت اولیه پایین، همچنان برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی ارزان و موقت هستند، گزینه مناسبی به شمار میآید. مدل اولیه امویام 110 با کپی برداری از روی دوو ماتیز ساخته شده بود و به همین دلیل گاه با عنوان ماتیز چینی در بازار شناخته میشد.
کابین ام وی ام 110 اتوماتیک 4 سیلندر
همچنین عرض کم اتومبیل در کنار فرمان سبک و تعلیق نسبتاً نرم ماشین، به کم فرمانی و ناپایداری در پیچهای تند منتهی شده است. کمپانی چری که یک خودروساز رو به تکامل و پیشرفت چینی است بهتازگی مدل بهروز شدهی چری QQ را با طراحی کاملاً بهروز به تولید رسانده است. مدیران خودرو آن را با نام ام وی ام 110 اس (MVM 110s) وارد بازار ایران کرده است. در قسمت طراحی خارجی، ام وی ام 110 اس همانند سابق بسیار شاد و به قولی بانمک ساختهشده است. این طراحی بانمک کار شرکت طراحی تورینوی ایتالیاست.ام وی ام 110 اس خودروی شهری کوچک و ایدئال، کاملاً مناسب برای کلانشهرها که دارای طراحی مدرن و پویا و جذاب با خطوط نرم و ملایم میباشد.
از میان گزینههای محدود موجود در بازار داخل میتوان به خودروهایی نظیر تیبا2 و کوئیک به عنوان رقبای اصلی امویام 110S اشاره نمود. البته تیبا2 و کوئیک به نوعی دو برادر با مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوتهایشان در خصوصیات ظاهری، برخی آپشنها و قیمت خلاصه میشود. امویام 110S در مقایسه با نماینده سایپا ظاهر و کابین مدرنتری دارد، از مصرف سوخت پایینتری بهره میبرد و با فرمان و ادوات نرمتر و شعاغ گردش فرمان بهتر، رانندگی سادهتری در داخل شهر به شما هدیه میدهد. اما در عوض نماینده سایپا در بیرون از شهر رفتار چالاکتری دارد و با شتاب و فرمانپذیری بهتر و صندوق عقب بزرگتر در سفرها کارآمدتر ظاهر میشود. ضمن اینکه تیبا2 از نظر گستردگی مراکز خدماتی و قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم نیز دست برتر را نسبت به نماینده کشور چین خواهد داشت. محصول دیگر سایپا یعنی کوئیک هم دقیقاً همین شرایط را دارد با این تفاوت که از نظر طراحی خودرو بهروزتر و اسپرتتری است و در نسخههای آپشنال از امکانات جانبی بیشتری بهره میبرد.
در واقع تیم ایتالیایی تورینو که وظیفه طراحی این نسل را بر عهده داشته موفق شده ضمن حفظ تم کلی خانواده 110، ظاهر ماشین را به محصولات مدرن و امروزی نزدیک نماید. البته به طور کلی خودروهای مینی، محصولات عامه پسندی نیستند و حتی در مدلهای معروفتر و گرانتر نظیر کیا پیکانتو نیز به سختی میتوانند تمامی سلایق را راضی نگاه دارند. ام وی ام 110 امکانات محدودی را در اختیار مالکان خود قرار می دهد که از جمله آن ها می توان به فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و EBD، آینه با تنظیم برقی، سیستم پخش MP3، تهویه مطبوع دستی، چراغهای مه شکن جلو و عقب، ایربگ های راننده و سرنشین جلو و شیشه بالابرهای برقی اشاره کرد. از نظر کیفیت هم باید گفت کابین امویام از پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به رده قیمتی نمیشود از این مورد به عنوان نکتهای منفی یاد کرد چراکه تمامی رقبای 110S در این پارامتر اگر بدتر عمل نکرده باشند، بهتر هم نبودهاند.
آخرین تیپ ارائه شده از 3 تیپ نسل اول ام وی ام 110، خودروی ام وی ام سیلندر اتوماتیک است که شرکت مدیران خودرو آن را به بازار ایران عرضه کرد. این هاچبک جمع و جور چینی در واقع همان خودروی QQ چری است که از روی دوو ماتیز کپی برداری شده است. البته MVM 110 به هیچ وجه از لحاظ کیفیت ساخت و قطعات بکار برده شده در سطح ماتیز نبود و فاصله زیادی با رقیب با کیفیت کرهای خود داشت. دوو ماتیز هم خودرویی کوچک و شهری بود که با ورود خود به ایران به یکباره طرفداران زیادی پیدا کرد.
{سبد محصولات موجود
|}چراغ های اصلی گرافیک کاملا ساده ای دارند و تنها خط کرومی بالای جای پلاک به زیبایی تزیین شده است. این خودرو با داشتن یک موتور 1 لیتری و 3 سیلندر، مصرف سوختی بین 5 تا 6 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد که آن را به یکی از اقتصادیترین خودروهای شهری تبدیل کرده است. این ویژگی به خصوص در شرایطی که قیمت سوخت در حال افزایش است، برای خریداران اهمیت زیادی دارد. از مزایای ام وی ام 110S می توان به مصرف سوخت مناسب و ظاهر جالب آن که توسط کمپانی تورینو ایتالیا صورت گرفته و پارک راحت اشاره کرد و ایمنی نامناسب و فضای صندوق عقب کم (البته با امکان تاشدن صندلی های عقب این فضا بیشتر میشود ) نیز از معایب این خودرو شهری به شمار می آید.
طراحی داشبورد و تودریها بر مبنای خطوط منحنی و دایرهای شکل ترسیم شده و مثل قسمت بیرونی سلیقه خانمها و جوانان را هدف قرار داده است. همان طور که گفتیم این هاچبک جمع و جور چینی در واقع همان خودروی QQ چری است که از روی دوو ماتیز کپی برداری شده است. همچنین یک جلو پنجره بسیار کوچک و منحنی بین چراغ های اصلی قرار گرفته که گویی خودرو به شما لبخند می زند. روی سپر هم چراغ های راهنما و مه شکن بیضی شکل و عمودی همراه یک ورودی هوای به چشم می خورد. از نمای جانبی اندازه کوچک تایر و رینگ ها را می بینید و آینه های جانبی که روی درب ها قرار گرفته اند. شیشه ها ابعاد نسبتا بزرگی دارند و شما با یک طراحی ساده ی بدون هیچ خط و خطوطی مواجه هستید.
{رقبای MVM 110 جدید در بازار
|}همچنین سیستم تعلیق ساده و مناسب آن برای جادههای شهری، ام وی ام 110 را به خودرویی مناسب برای استفاده روزمره در شهرهای پر ترافیک تبدیل کرده است. با ورود به کابین خودرو هم با یک فضایی با طراحی دایره ای و بیضی شکل مواجه می شوید. متاسفانه متریال به کار رفته در داشبورد و کابین از جنس پلاستیک خشک است، کیفیت پایینی دارند و با دوام نیستند. اولین چیزی که در بخش میانی داشبورد قرار گرفته دریچه های تهویه مطبوع بیضی شکل اند، که بعد آن تنظیمات کاملا دستی سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده و در نهایت یک ضبط ساده قرار دارد. با ورود به داخل کابین امویام 110S با فضایی فانتزی و جالب روبرو شدیم که هرچند فرم عامه پسندی ندارد اما در قیاس با امثال تیبا حس مدرنتری به سرنشینان منتقل میکند.
در سایر پارامترها نظیر ترمز و میزان ورود صدای پیشرانه به داخل کابین هم شرایط در سطح متوسط و تقریباً مشابه با رقبای قیمتی ارزیابی میشود. در اتو کلینیک ۲۴، هدف ما ارائه بهترین خدمات تعمیر و نگهداری خودرو با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و در تمام ساعات شبانه روز است. ما متعهدیم که خودروی شما را در بهترین شرایط فنی نگهداری کرده و تجربهای امن و راحت از رانندگی برای شما فراهم کنیم. این ویژگیها باعث میشود که ام وی ام 110 برای حرکت در خیابانهای تنگ و شلوغ شهرها بسیار مناسب باشد. پارک کردن این خودرو در فضاهای محدود نیز به راحتی امکانپذیر است که برای رانندگان شهری یک مزیت مهم محسوب میشود. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
جدای از بحث طراحی که بیشتر سلیقهای است باید گفت تیبا2 به طور کلی برای استفادههای چند منظوره (شهر و جاده) گزینه کارآمدتری است چراکه با موتور قویتر و فرمانپذیری بهتر و صندوق عقب جاداتر میتواند در مسافرتها همراه بهتری باشد. این در حالی است که 110S بیشتر تمرکز خود را روی خصلتهای شهری مثل شعاع گردش فرمان بسیار خوب، مصرف سوخت پایین و نرمی فرمان و ادوات قرار داده و در نتیجه برای استفادههای صرفاً شهری میتواند انتخاب بهتری باشد. البته ناگفته نماند که نماینده سایپا از نظر گستردگی نمایندگیهای خدماتی، قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم هم شرایط نسبتاً بهتری در قیاس با محصول مدیران خودرو دارد. در گذشته شاهد حضور مدلهای قدیمی 110 با پیشرانههای سه سیلندر 0.8 لیتری و 4 سیلندر 1.1 لیتری در کشورمان بودهایم. اما 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتنمتر گشتاور را تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخهای جلوئی نماید.
همچنین شتاب این خودرو در مقایسه با رقبای خود بسیار پایین است و نیاز به زمان بیشتری برای رسیدن به سرعتهای بالا دارد. نسل جدید ام وی ام 110 با نام ام وی ام 110S توسط مدیران خودرو عرضه می شود. ظاهر این خودرو به روزتر و فانتزی تر از نسخه ی قبل خود شده و از هر نمایی که این خودرو را نگاه کنید دچار تغییر شده خصوصا نمای پشت این خودرو که تغییرات گسترده ای کرده. اگر دیده باشید دستگیره های درب های عقب این خودرو تغییر مکان داده اند و به گفته خود چری برای به وجود آمدن حرف کیو ( Q ) به شیشه های درب چسبیده اند. به طور کلی ام وی ام 110 اتوماتیک 4 سیلندر تنها برای مسافت های کم و درون شهری تدارک دیده شده و برای مسافت های طولانی مناسب نیست. به دلیل معایبی که این خودرو دارد، به آن ارزش خرید پایینی نسبت داده می شود.
اگر به دنبال خودرویی هستید که هزینههای نگهداری پایینی داشته باشد و بیشتر برای استفاده در شهر باشد، ام وی ام 110 میتواند گزینهای مناسب باشد. اما برای سفرهای طولانی و استفاده مکرر در جادههای بین شهری، انتخابهای بهتری در بازار وجود دارند. با توجه به تمرکز اصلی جمعیت ایران در شهرهای شلوغ و پرتراکم، خودروهای کوچک و جمع و جور نظیر امویام 110S میتوانند گزینههای بسیار کارآمدی باشند چراکه این قبیل محصولات به نوعی برای زندگی شهری تکامل یافتهاند و رانندگی با آنها در معابر تنگ و شلوغ آسانتر است. اما اگر استفاده شما صرفاً شهری است و برای مسافرت روی وسیله دیگری (مثل خودرو دوم یا وسایل نقلیه عمومی) حساب باز میکنید میتوانید با خرید یک محصول کامپکت مثل امویام 110S از مزایای داشتن خودرویی راحت و کم مصرف و خوش دست بهرهمند شوید.
مدیران خودرو تعمیرگاه mvm