بلاگرها و نقش آنها در جامعه شهری ایران2024-04-01
نقش رسانههای اجتماعی در برندسازی و توسعه شهری ایمنا
در سال جاری حداقل ۱۳۴ زن در ایران توسط اعضای خانواده خود کشته شدهاند. پیشتر اعلام شده بود که طی خرداد ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۲ دستکم ۱۶۵ زن کشته شدهند. مقایسه این دو آمار نشان میدهد که کشتار خانوادگی زنان روندی افزایشی دارد.
بلوکباشی، علی (1383)، «نقش و کارکرد اجتماعی زورخانه در جامعه سنتی ایران»، ماهنامه حافظ، ش 9، 38-41. مهر سال ۵۲ که سیما خانم به خانه ما آمد و مرا برای برادرش محمد خواستگاری کرد، چهارده سال بیشتر نداشتم و به ازدواج و این چیزها اصلا فکر نمیکردم. آن زمان بدون اطلاع قبلی ناگهان در میزدند و برای خواستگاری میآمدند. هر روز یکی دو تا مهمان میآمد، گاهی همسایهها میآمدند، معمولا پذیرایی از آنها به عهده من بود. بعضی اوقات نجوای مادرم و پدرم را شنیده و متوجه میشدم آن خانمها برای خواستگاری من آمده بودند. به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاعپرس، زنان با استعانت از حضرت زینب (س) در فراق همسران و پدران و برادران خود، در پشتیبانی از دفاع مقدس حاضر بودند.
وی انگیزههای گرایش مادران به بلاگری را «مشکلات اقتصادی»، «مشکلات خانوادگی»، «مشکلات فرهنگی اجتماعی»، «تلاش برای کسب اعتبار اجتماعی»، «تلاش برای کسب موفقیتهای اقتصادی»، «سرگرم شدن و لذّت بردن فرزند از فضای مجازی» و «تلاش برای طرح فرزند در فضای مجازی» دانست. رسانههای اجتماعی نقش حیاتی در افزایش دیدهشدن و جذابیت شهرها دارند و به آنها کمک میکنند تا ویژگیهای منحصربهفرد خود را معرفی کنند و به شهرت برسند. تلاش کنید تا محتوای بیشتری ایجاد کنید و مطالب جامعتری ارائه دهید. این کار به شما کمک میکند تا جمعیت مخاطبانتان را افزایش دهید و به عنوان منبعی معتبر در حوزهی خود شناخته شوید. سنگاپور با استفاده مؤثر از ویدئوهای بصری توانسته است هویت خود را بهعنوان یک شهر طراحی و خلاق تقویت کند و با ترویج تجربیات منحصربهفرد، جذب سرمایهگذاران و گردشگران را تسهیل نماید. این رویکردها نهتنها برندسازی شهری را تقویت میکند بلکه موجب رشد اقتصادی پایدار نیز شدهاند.
- در موبایلهای هوشمند، افراد میتوانند به راحتی به اینترنت متصل شوند، شبکههای گسترده اجتماعی را ببینند و به هرگونه اخبار، اطلاعات علمی، موسیقی، فیلم و منابع دیگر دسترسی پیدا کنند.
- تنها تغییری که در لایحه ظرف اینسالها رخ داده، تغییر نام آن به «لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» است، اما همچنان برای رسیدن به تصویب راه درازی دارد.
- توکیو که به مدرن بودن و فناوری شناخته شده است، در زمینه برندسازی شهری بسیار موفق عمل کرده و توانسته است جاذبههای تاریخی و فرهنگی فراوان خود را برای جهان به معرض نمایش بگذارد. {
- جامعه آماری این تحقیق شهروندان شهر کرج (جوانان و میانسالان، شامل افرادی که از 15 الی 64 سن دارند) می باشند روش تحقیق و تکنیک مورد استفاده، پرسشنامه و مصاحبه است . |}{
- کمپین «من آمستردام هستم» به نمادی از شهر تبدیل شده است و حروف بزرگ آن در سراسر شهر فرصتهای عکاسی جذابی در اختیار گردشگران قرار میدهد. |}{
- برندسازی توکیو بر همزیستی فرهنگ سنتی و فناوری پیشرفته تاکید دارد. |}
افسردگی اشتها را باز میکند
و با مخاطبان خود اطلاعات در مورد مقاصد مختلف توریستی، راهنماییهای سفر و تجربیات شخصی خود را به اشتراک میگذارند. این افراد معمولاً با تصاویر زیبا و داستانهای جذاب از سفرهای خود مخاطبان را به خود جلب میکنند. بلاگران مسافرت و گردشگری میتوانند به ارتقاء صنعت گردشگری و تشویق به سفرها و کاوشهای جدید کمک کنند و به معرفی مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده کمک کنند.
اما با توجه به تخصص، ارتقاء مداوم محتوا، و برنامهریزی به مدت طولانی، میتوانید به یک بلاگر موفق در ایران تبدیل شوید. «حمام در شهرهای ایرانی- اسلامی»، نشریه کتاب ماه هنر، ش 57 و 58، 60-66. صدق آمیان، جعفر (1372)، «بررسی نقش اجتماعی قهوه خانهها در ایران با بررسی اجمالی آنها در خوی»، نشریه رشد آموزش علوم اجتماعی، ش 18، 48-55.
از جمله روابط، خانواده، کار، سفرها، یادگیری و تجربیات مسیر شخصی خود. این اشخاص توانایی ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان خود و به اشتراک گذاری دیدگاههای ارزشمند در مواجهه با چالشهای زندگی روزمره را دارند. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارای پایگاههای کاربری وسیعی هستند که به شهرها اجازه میدهد تا به مخاطبان متنوع در میان گروههای جمعیتی مختلف دسترسی پیدا کنند. این دسترسی گسترده برای جذب گردشگران، سرمایهگذاران و ساکنان جدید ضروری است. تجربیات مثبتی که در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند، منجر به افزایش علاقه به یک شهر میشود، زیرا بازدیدکنندگان بالقوه تحت تأثیر توصیههای همسالان قرار میگیرند.
در مسلخ معماری مدرن- نگاهی گذرا به معماری ایرانی»، نشریه فردوسی، ش 20و21، 14-19. پور احمد، احمد و سیروس موسوی (1389)، «ماهیت اجتماعی شهر اسلامی»، فصلنامه مطالعات شهر اسلامی ایرانی، س 1، ش 2، 1-11. امین آذر، لیدا (1393)، «تعاملات اجتماعی در فضا و تبلور آن در معماری و شهرسازی شرق و غرب جهان»، دومین کنگره بین المللی سازه ، معماری و توسعه شهری، تبریز، 1-14. متنی که در ادامه میخوانید روایتی است از زندگینامه جانباز دفاع مقدس «محمد سرافزار» که به قلم «بتول جعفرزاده» که پیش از این در کتاب «اینجا خانهاش بود» منتشر شده است.
هدف از این ابتکار، ترویج فرهنگ و سبک زندگی ژاپنی از طریق محتواهای ویدئویی جذابی است که ویژگیهای منحصربهفرد توکیو را به تصویر میکشد. هدف اصلی پژوهش بررسی نقش شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ شهری ، شهروندان شهرکرج در سال 1397می باشد. پژوهش بر آن است تا نقش میزان حضور در شبکه های اجتماعی و نوع استفاده از آن بر ترویج فرهنگ شهری و نقش شبکه های اجتماعی بر قانون گرایی، مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و عام گرایی که از شاخصه های فرهنگ شهری می باشد را بررسی نماید . جامعه آماری این تحقیق شهروندان شهر کرج (جوانان و میانسالان، شامل افرادی که از 15 الی 64 سن دارند) می باشند روش تحقیق و تکنیک مورد استفاده، پرسشنامه و مصاحبه است . نتایج گویای آن است که فرضیه های تحقیق یعنی بین استفاده و میزان حضور در شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ شهری رابطه معنای داری وجود دارد.همچنین بین استفاده از شبکه های اجتماعی و قانون پذیری ، مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی و عام گرایی شهروندان رابطه ی معنی داری وجود دارد. لذا جهت آموزش فرهنگ شهری از طریق شبکه های اجتماعی نهادهای شهری می بایست بیشتر به مقوله فرهنگ شهری بپردازند.
قیمت دلار در جستوجوی سیگنال؛ گارد نزولی تقویت خواهد شد؟/ پیشبینی قیمت دلار امروز ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
این ویدئوها تجربیات محلی، محصولات دستساز و سبک زندگی پرجنبوجوش شهر را برجسته میکنند و تصورات قبلی را به چالش میکشند. استراتژی برندسازی آمستردام شامل محتواهای بصری متنوعی است که میراث فرهنگی غنی آن از جمله هنر، معماری و تجربیات آشپزی را منعکس میکند و به جذب گردشگرانی که علاقهمند به کاوش در آثار هنری و تاریخی شهر هستند، کمک میکند. شهرها میتوانند با استفاده از ابزارهای تحلیلی موجود در رسانههای اجتماعی، کمپینهای تبلیغاتی خود را بهگونهای طراحی کنند که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان هدف داشته باشند. با داشتن اطلاعات دقیق درباره مخاطبان، میتوان پیامهای تبلیغاتی را بهگونهای تنظیم کرد که با علایق و نیازهای خاص هر گروه همخوانی داشته باشد. رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزاری ضروری برای مدیریت اعتبار یک شهر در طول بحرانها عمل میکنند و اطلاعات و بهروزرسانیهای به موقع را بهصورت مستقیم در اختیار مردم قرار میدهند؛ این اقدامات به حفظ اعتماد اعضای جامعه و شفافیت کمک میکنند.
چون دوره آموزشیاش در قزوین بود؛ روزهایی که مرخصی شهری داشت؛ منزل دایی مادرم آقا محرم میرفت. روزهایی که محمد سرباز بود سیما خانم بیشتر از گذشته هوایم را داشت. مدام به منزل ما میآمد و به من سر میزد؛ برای این که دلتنگ نباشم مرا به بهانه تماشای فیلم به خانهشان میبرد و به موقع هم برمیگرداند. «خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۳۳۲۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
تلاشهای مشترک بین بخشهای مختلف شهری میتواند ثبات هویت را افزایش دهد و دسترسی به مخاطبان وسیعتری را فراهم کند. بهعنوان مثال، استفاده از همکاریها در اینستاگرام اجازه میدهد تا سازمانهای مختلف شهری رویدادها و ابتکارات را بهصورت جمعی ترویج دهند که نتیجه آن افزایش دیدهشدن و تقویت روحیه جامعه است. بلاگر، عبارت است از یک شخص یا فردی که محتواهای چند رسانهای مانند مطالب نوشتاری، تصاویر، و ویدیوها را در شبکههای اجتماعی یا وبلاگها به اشتراک میگذارد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.
{زیان ۷۰ هزارمیلیارد تومانی ۱۰ شرکت دولتی؛ صدر فهرست زیاندهترینها به تولید برق و صدا و سیما رسید
|}داشتن یک تیم خوب در امر بلاگری به صورت اختیاری است و تیم میتواند تها بر روی کیفیت محتوا و افزایش دیده شدن تاثیر بگذارد. اشرف، احمد (1353)، «ویژگیهای تاریخی شهرنشینی در ایران»، نامه علوم اجتماعی- دانشکده علوم اجتماعی و تعاون، ش 4، 7-49. یک هفته به عید مانده زیره سیاه را روی پارچه نازکی میریخت، کوزه را با آن پارچه نازک میپوشاند بیست روز مانده به عید گندمها را هم در سینی بزرگی میخیساند بعد جوانهها را با پارچه نمدار میپوشاند و پشت پنجره میگذاشت. مادربزرگ هر وسیلهای که او برایم میآورد داخل صندوق قدیمی خودش برایم مرتب و تمیز نگه میداشت تا خراب نشود.
استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند اقتصادهای محلی را با جذب کسبوکارها و کارآفرینان تقویت کند. شهرها میتوانند با تحلیل دادههای رسانههای اجتماعی، مناطق محبوب و روندهایی جذاب برای پیادهروی را شناسایی کنند و کسبوکارهای جدید را ترغیب کنند تا در آن مناطق راهاندازی شوند. ظهور بازاریابی دیجیتال، فرصتهای شغلی جدیدی در مدیریت رسانههای اجتماعی و تولید محتوای برای شهرها ایجاد کرده است. شهرها از پلتفرم رسانههای اجتماعی برای تبلیغ بهعنوان مقاصد گردشگری جذاب استفاده میکنند. بهعنوان مثال، شهر جنوا در ایتالیا بهطور مؤثری از رسانههای اجتماعی برای تقویت بخش گردشگری خود بهره برده است و داستانی یکپارچه را با همکاری کسبوکارهای محلی و نهادهای فرهنگی ایجاد کرده است.
راهاندازی خانه بلاگر، نقطه عطفی در مدیریت هوشمند فضای مجازی و استفاده بهینه از توانمندیهای فعالان این عرصه خواهد بود. روند استفاده ایرانیان از فضای مجازی نشان میدهد که ۳۳.۵ درصد زن، ۳۳.۱ مرد از واتس آپ؛ ۵۰.۷ درصد زن و ۵۰.۶ مرد از اینستاگرام؛ ۴۱.۴ زن و ۳۷.۱ مرد از تلگرام، ۱۱.۶ زن و ۷.۸ مرد از بله، ۳۴.۱ زن و ۲۴ درصد مرد از ایتا؛ ۳۰.۳ زن و ۲۶.۹ مرد از روبیکا استفاده می کنند. «کانی عبدالهی» دختر ۱۷ ساله روستای ماشکان از توابع پیرانشهر، عاشق پسری شده بود و پدرش از این موضوع مطلع شد. پدر او بازداشت شد، اما موضوع قابل توجه، اعلامیه مرگ او بود که نام پدرش به عنوان یکی از صاحبان عزا در آن دیده میشد. این موضوع خشم بخشی از جامعه ایرانی را به همراه داشت و منجر به اعتراض در شبکههای اجتماعی شد. بلاگران مسافرت و گردشگری به تجربیات سفرهای خود در داخل و خارج از کشور می پردازند.
قبل از رفتن به خانه بخت، با هم زیاد بیرون نمیرفتیم؛ اما محمد به دیدنم میآمد. چون محمد در کودکی مادرش را از دست داده و پدرش هم خیلی پیر بود، معمولا برای قرارومدار عروسی یا خواهرشوهرم سیما خانم میآمد یا علی آقا و جاریام نازی خانم. پدرم وقتی طلاها و آیینه شمعدان را دید، فهمید گرانقیمت هستند به ما اعتراض کرد؛ چراکه دوست نداشت در آغاز زندگی بار زیادی بر دوش محمد و خانوادهاش تحمل شود.
بلاگران در ایران نه تنها در اینستاگرام، بلکه در شبکههای اجتماعی داخلی نیز مانند روبیکا، سروش و بله، فعالیت میکنند. برندسازی سنگاپور بهعنوان یک شهر خلاق، با حمایت شورای طراحی سنگاپور انجام میشود که هدف آن معرفی این شهر بهعنوان یک مرکز طراحی و خلاقیت است. ویدئوهای بصری نقش حیاتی در نمایش طراحیهای نوآورانه، توسعههای شهری و رویدادهای فرهنگی ایفا میکنند و هویت آن را بهعنوان یک کلانشهر پیشرو تقویت میکنند. هیئت گردشگری سنگاپور از محتواهای ویدئویی جذاب برای برجسته کردن جاذبههای منحصربهفرد شهر، تجربیات غذایی و تنوع فرهنگی استفاده میکند و از این طریق داستانی جذاب برای گردشگران بالقوه و سرمایهگذاران ایجاد میکند که جذابیت جهانی شهر را افزایش میدهد. تهران- ایرنا- سالهاست زندگی خانوادههای ایرانی دستخوش آموزش بلاگرها شده است؛ آموزشهایی که در ورای رونق اقتصادی برای بلاگرها تغییراتی را در سبک زندگی خانوار شهری و روستایی ایران ایجاد کرده است. تضعیف فرهنگ و سنتهای ایرانی و اسلامی توسط بلاگرها پدیدهای است که در دهههای اخیر در اثر گسترش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به شدت قابل مشاهده است.
من هم سیما خانم را که در نبود محمد به من محبت میکرد خیلی دوست داشتم. البته در صورتی که اثبات شود قتل ناموسی بوده، میزان حبس کاهش مییابد. روند قتلها به این صورت بود که هنوز انگیزههای قتل اول مشخص نشده، قتل دیگری رخ میداد. نمیتوان به هیچکدام از قتلها ارزشدهی کرد، دو مورد از قتلهای بهمنماه قابل تامل بودند. کردی، سعیدقلی (1384)، «به شهر مینیاتوری اسلام خوش آمدید»، نشریه معلم، ش 191، 50-51.
تشویق ساکنان به اشتراکگذاری تجربیات خود در رسانههای اجتماعی میتواند جذابیت یک شهر را افزایش دهد. کمپینهایی که از ساکنان محلی دعوت میکنند تا مکانها یا رویدادهای مورد علاقه خود را نمایش دهند، میتوانند شور و شوق طبیعی بیشتری برای بازدید از شهر ایجاد کنند. ابتکاراتی همچون برگزاری مسابقات برای تولید محتوای بصری مرتبط با سایتهای میراث محلی به جذابیت جامعه کمک و گردشگری را ترویج میکند. بلاگران هنری و فرهنگی به تبدیل تجربیات هنری، ادبی، موسیقی، و هنرهای تجسمی خود به محتوای دلچسب برای مخاطبان میپردازند. آنها معمولاً اثرات هنری خود را به نمایش میگذارند و در مورد آثار هنری و فرهنگی مختلف نقدها و تحلیلها ارائه میدهند.
هنوز این قتل تجزیه و تحلیل نشده بود که خبر قتل گلنار رستمی ۲۷ ساله، اهل کرمانشاه، منتشر شد. این زن ۲۷ ساله که در ماه هشتم بارداریاش بود، توسط خانواده شوهرش با شلیک گلوله کشته شد. معنای این قانون به زبان ساده این است که اگر پدری فرزند خود را به قتل برساند، قصاص نخواهد شد، بلکه محکوم به پرداخت دیه به ورثه و مجازات حبس تعزیری معادل ۳ تا ۱۰ سال میشود. بخشی از این اعتراضها، به قانونی است که به پدرها مجوز قتل فرزندان را میدهد. برای ایجاد محتوای با کیفیت، تهیه ابزارآلات مناسب مانند دوربین با کیفیت و ویرایشگرهای تصویر و ویدیو اهمیت دارد. یک تخصص یا حوزه خاصی را انتخاب کنید که در آن تجربه و دانش دارید یا به آن علاقه دارید.
سرمایهگذاری و توسعه زیرساختهای اینترنتی نیز میتواند به ارتقای برند شهر کمک کند. ایجاد هویت و تصویر به یادماندنی از شهر، توجه به هویت و ارزشهای منحصربهفرد آن و توجه به صنعت گردشگری از عوامل مهم در برندسازی شهری است. شهرهای امروزی بهطور فزایندهای بر ساخت یک هویت برند قوی از طریق رسانههای اجتماعی تمرکز کردهاند.
{- متخصصين و خبرگان مصاحبه شونده نيز ابراز داشته اند که با ابزارهاي تشويقي مناسب مي توان عضويت افراد را در کانال ها و صفحات شبکه هاي اجتماعي نهادها بيشتر نمود سپس با ارائه محتواي مفيد، هدفمند و مورد نياز شهروندان در آموزش ايشان براي ترويج فرهنگ شهري موثر واقع شد.٢.
- تاریخ کشور ما پر از حماسه زنانی است که در بحبوحه جنگ دچار سردرگمی و وحشت نشدند و یاد گرفتند چگونه به زندگی ادامه دهند و امیدشان را از دست ندهند.
- «مجنی علیه» به معنی کسی است که بر او جنایت یا جرم صورت گرفته است. {
- لذا جهت آموزش فرهنگ شهری از طریق شبکه های اجتماعی نهادهای شهری می بایست بیشتر به مقوله فرهنگ شهری بپردازند. |}{
- دیروقت بود و بیشتر مغازههای بازار بسته بودند و جز ما کسی در بازار نبود. |}{
- رسانههای اجتماعی یک کانال مؤثر برای تبلیغ رویدادها و ابتکارات محلی هستند که میتوانند دیدهشدن و جذابیت شهر را افزایش دهند. |}
متخصصین و خبرگان مصاحبه شونده نیز ابراز داشته اند که با ابزارهای تشویقی مناسب می توان عضویت افراد را در کانال ها و صفحات شبکه های اجتماعی نهادها بیشتر نمود سپس با ارائه محتوای مفید، هدفمند و مورد نیاز شهروندان در آموزش ایشان برای ترویج فرهنگ شهری موثر واقع شد. آمستردام بهطور مؤثر از ویدئوهای بصری بهعنوان بخشی حیاتی از استراتژی برندسازی شهری خود استفاده میکند و از این طریق جذابیت جهانی خود را افزایش میدهد و گردشگران را جذب میکند. کمپین «من آمستردام هستم» به نمادی از شهر تبدیل شده است و حروف بزرگ آن در سراسر شهر فرصتهای عکاسی جذابی در اختیار گردشگران قرار میدهد. جلوههای بصری این کمپین بهطور گسترده در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و به ایجاد یک برند متمایز کمک میکنند که برای مردم محلی و گردشگران جذاب است. رسانههای اجتماعی تلاشهای برندسازی مشارکتی شهری را افزایش میدهند و شهروندان میتوانند ایدهها و بازخوردهای خود را در مورد استراتژیهای برندسازی ارائه دهند.
- طبق آمار دوساله ۱۴۰۰-۱۴۰۲ هر چهار روز یک زن کشته شده و طبق آمار سال جاری به ازای هر دو روز یک زن به قتل رسیده است.
- تاکید او نشان میدهد که وضعیت نگرانکننده را مسوولان نیز درک کردهاند، اما تلاشی برای کنترل آن نمیکنند.
- مهدیزاده، محمدهادی.، سیدعلیرضاشجاعی و سعیده وطن پرست (1391)، «طراحی فضاهای عمومی با تأکید بر رویکرد معماری اجتماعی»، همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی، مشهد، 1-8. {
- مادرم هم چهارشنبه آخر سال با سلیقه خودش برای من و برادرهایم و پدرم لباس میخرید. |}{
- سرمایهگذاری و توسعه زیرساختهای اینترنتی نیز میتواند به ارتقای برند شهر کمک کند. |}{
- تغییراتی که تنها به سبک تهیه غذا و سرو آن محدود نمیشود، بلکه شامل خریدهای جدید لوازم خانه تا خرید مواد غذایی با برندهایی معرفی شده توسط بلاگرها، خرید لباس کودک و سایر اقلام می شود؛ موضوعی که در برخی موارد برای ادامه مسیر، مسیری سخت، گران و بی محتوا را به خانواده تحمیل می کند. |}
تغییراتی که تنها به سبک تهیه غذا و سرو آن محدود نمیشود، بلکه شامل خریدهای جدید لوازم خانه تا خرید مواد غذایی با برندهایی معرفیشده توسط بلاگرها، خرید لباس کودک و سایر اقلام میشود؛ موضوعی که در برخی موارد مسیری سخت، گران و بیمحتوا را به خانواده تحمیل میکند. شهرداری تهران تلاش دارد چشمانداز، اصول، راهبردها و برنامههای موردنظر را با «حاکمیت نگاه مدیریتی مشارکتمحور و تکیه بر توانمندیهای ذینفعان شهر تهران، بهویژه شهروندان تهرانی» با ایجاد ۴تحول «درونزا؛ سختافزاری و کالبدی؛ فناورانه و دانشبنیان و نرمافزاری و روحی» پیش ببرد. برای موفقیت در دنیای بلاگری، تعهد به ایجاد محتوای مرتب و پیگیری از جمعیت مخاطبانتان ضروری است. میزان درآمد بستگی به تعداد دنبالکنندگان، تعهد به ایجاد محتوای مرتب و متمایز، تخصص در حوزهی انتخابی، و همچنین همکاریهای تجاری دارد.
- بهعنوان مثال، شهر روانوک در ایالت ویرجینیای آمریکا، رسانههای اجتماعی را در برنامههای شهری خود ادغام کرده است و از این طریق اخبار را با مردم به اشتراک میگذارد، شکایات را حل و گردشگری محلی را ترویج میکند که در نهایت منجر به کسب شناخت ملی برای تلاشهایش شده است.
- که تلاش میکنند اطلاعات و تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران منتقل کنند.
- پدرم وقتی طلاها و آیینه شمعدان را دید، فهمید گرانقیمت هستند به ما اعتراض کرد؛ چراکه دوست نداشت در آغاز زندگی بار زیادی بر دوش محمد و خانوادهاش تحمل شود. {
- برای ایجاد محتوای با کیفیت، تهیه ابزارآلات مناسب مانند دوربین با کیفیت و ویرایشگرهای تصویر و ویدیو اهمیت دارد. |}{
- صدق آمیان، جعفر (1372)، «بررسی نقش اجتماعی قهوه خانهها در ایران با بررسی اجمالی آنها در خوی»، نشریه رشد آموزش علوم اجتماعی، ش 18، 48-55. |}{
- رضایی راد، محمّد (1378)، «بنیادهای فلسفی و اساطیری شهر ایرانی»، دومین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران-ارگ بم-کرمان، جلد اوّل، 11-29. |}
تهران - ایرنا - شهرداریها و دهیاریها از مظاهر عمده اراده مردم در تعیین سرنوشت خود در جامعه هستند که میتوان با اتکا به ظرفیتها و شناخت کافی از مقتضیات و مزایای آنها، زمینه را برای پیشرفت، عمران و آبادانی کشور و مشارکت عمومی در این مسیر فراهم کرد. الهدف الريیسی من البحث هو دراسه دور الشبکات الاجتماعیه فی تعزیز الثقافه الحضریه، مواطنو مدینه کرج فی عام 1397. یسعی البحث الی دراسه دور مستوی المشارکه فی الشبکات الاجتماعیه ونوع استخدامها فی تعزیز الثقافه الحضریه ودور الشبکات الاجتماعیه فی الامتثال للقانون، وتحمل المسوولیه، والمشارکه المجتمعیه، والعامه التی هی من موشرات الثقافه الحضریه. المجتمع الاحصايی لهذا البحث هو سکان مدینه کرج (الشباب وکبار السن، بما فی ذلک الافراد الذین تتراوح اعمارهم بین 15 و64 سنه). تظهر النتايج ان الفرضیات البحثیه تعنی ان هناک علاقه ذات دلاله احصايیه بین الاستخدام ومستوی المشارکه فی الشبکات الاجتماعیه فی تعزیز الثقافه الحضریه.
{- {
- عمده این قتلها به دلایل ناموسی رخ داده است، هر چند در مواردی از آن با عنوان اختلافات خانوادگی نام برده میشود. |}
- رسانههای اجتماعی به ساکنان و بازدیدکنندگان اجازه میدهند تا تجربیات و برداشتهای خود از یک شهر را به اشتراک بگذارند و مجموعهای غنی از محتوای تولیدشده توسط کاربر ایجاد کنند که میتواند تصویر شهر را بهبود ببخشد.
- چون محمد در کودکی مادرش را از دست داده و پدرش هم خیلی پیر بود، معمولا برای قرارومدار عروسی یا خواهرشوهرم سیما خانم میآمد یا علی آقا و جاریام نازی خانم. {
- به نمایش گذاشتن سفرهای خارجی، خریدهای برند و استفاده از مدهای غربی، به تدریج میتواند باعث تغییر نگرش نسل جدید به فرهنگ ایرانی و اسلامی شود. |}
- این رویکرد نهتنها تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داده بلکه حس تعلق به جامعه را بین ذینفعان گردشگری تقویت کرده است. {
- متاسفانه آمار رسمی در مورد قتلهای خانوادگی در ایران وجود ندارد، حتی قتلهایی وجود دارد که بعد از مدتها افشا میشود. |}
ویدئوهای بصری این دوگانگی را به نمایش میگذارند و معابد تاریخی را در کنار آسمانخراشهای مدرن به تصویر میکشند و در نتیجه مخاطبان متنوعی را جذب میکنند که به میراث یا نوآوری علاقه دارند. دولت محلی توکیو استراتژی برندسازی خود را توسعه داده است که بر تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برتر متمرکز است و برای ترویج جاذبههای مختلف، جشنوارهها و تجربیاتی که سبک زندگی پرجنبوجوش شهر را منعکس میکنند، از محتوای بصری استفاده میکند که هدفشان جذب گردشگران داخلی و بینالمللی است. برندسازی شهری از طریق رسانه بهویژه پلتفرمهای اجتماعی، میتواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرها ایفا کند. تبلیغات و استفاده از افراد مشهور و تأثیرگذار در فضای مجازی میتواند در شناساندن برند شهر بسیار مؤثر باشد.
{- {
- آقای رئیسی تاکید میکند که مجموع این موارد نیاز به قوانین مدرن در حوزههای قوانین مدنی، ازدواج، طلاق، اشتغال زنان، حضانت و فرزندخواندگی دارد، در حالی که قوانین مبتنی بر قونین اسلامی ایران، به هیچ عنوان نیاز زنان را تامین نمیکند. |}
- ویدیوهایی که ادغام فضاهای سبز در محیطهای شهری را نشان میدهند، نهتنها پایداری را ترویج میکنند بلکه بازدیدکنندگان و ساکنان آگاه از محیط زیست را نیز جذب میکنند. {
- ایجاد محتواهایی که در یک حوزه خاص منحصر به فرد و با ارزش برای مخاطبان باشند، میتواند شما را از دیگران متمایز کند. |}
- بلاگرهای موضوعی معمولاً در مورد موضوعات خاصی مانند مد، زیبایی، غذا، فیلم، کتابها، ورزش، فیتنس، گیاهخواری و سلامتی نوشته و محتوا ایجاد میکنند. {
- استفاده استراتژیک این شهر از ویدئوهای بصری در تلاشهای برندسازی، به آن امکان میدهد تا غنای فرهنگی خود را به نمایش بگذارد، گردشگران را جذب کند، جوامع محلی را درگیر کند و تصویر جهانی خود را بهعنوان یک کلانشهر پویا و نوآورانه ارتقا دهد. |}
- داشتن یک تیم خوب در امر بلاگری به صورت اختیاری است و تیم میتواند تها بر روی کیفیت محتوا و افزایش دیده شدن تاثیر بگذارد.
صداقت کیش، جمشید (1386)، «کاروان سراها»، نشریه میراث جاویدان، س 15، ش 58، 42-65. روز عید سبزهها را با پارچههای رنگارنگ تزئین میکرد و وسط سفره هفتسین میگذاشت. مادرم هم چهارشنبه آخر سال با سلیقه خودش برای من و برادرهایم و پدرم لباس میخرید. گاهی پیش میآمد و نمیشد برای من لباس و وسیله نو بخرند؛ اما من عاشق مادرم بودم و پدرم را خیلی دوست داشتم و به خاطر امکاناتی که نمیتوانست در اختیار ما بگذارد از او کینه به دل نمیگرفتم.
هر یک از این انواع بلاگران دارای نیازها، اهداف، و شخصیتهای مختلفی هستند. این محتواها نهتنها گاهی به نقد و چالش کشیدن ارزشهای فرهنگی و دینی ایران میپردازند، بلکه در مواردی به طور مستقیم تلاش میکنند تا فرهنگ غربی و اندیشههای مخالف با ارزشهای ایرانی و اسلامی را ترویج کنند. متاسفانه آمار رسمی در مورد قتلهای خانوادگی در ایران وجود ندارد، حتی قتلهایی وجود دارد که بعد از مدتها افشا میشود. این دختر ۱۵ ساله ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ایذه به قتل رسید و ۱۴ بهمن ماه در رسانهها این خبر تایید شد. برادر ۱۸ ساله آیلار با همکاری عموهایش این نوجوان را با انگیزههای ناموسی به قتل رساند. در خبرها آمده او نیز با پسری دوست بوده و این عشق و علاقه زنانه، اجازه قتلش را به اعضای ذکور خانواده داده است.
بهترین بلاگرهای هز شهر